Restaurant din București, amendat cu 10.000 de lei de către ANPC

FOTO ANPC

În cadrul programului Academia Comisarilor – care vizează specializarea prin acțiuni tematice dedicate, a celor mai tineri comisari ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) – un alt restaurant bucureștean a fost controlat pentru a se verifica modul în care își desfășoară activitatea comercială, în raport cu exigențele privind drepturile consumatorilor, impuse de lege.

”Din păcate nu este primul restaurant în care găsim nereguli, care pot afecta sănătatea consumatorilor. Academia Comisarilor ne-a dezvoltat atenția la detalii, pentru a nu-i lăsa pe operatorii economici să fie neglijenți față de clienții lor, niciun moment, exact așa cum prevede legea.

Supraveghem cu aceeași exigență și modul în care aceștia aduc la îndeplinire măsurile aplicate.

Și, desigur, dacă acest lucru se întâmplă și constatăm că nu mai este niciun pericol pentru consumatori, procedăm în consecință” – Răzvan Banu, comisar ANPC.

Astfel, la restaurantul Mesogios Seafood, din sectorul 1 al Capitalei, tinerii angajați ai ANPC au constatat o serie de nereguli importante care i-au determinat să aplice sancțiuni diverse, respectiv:

amendă contravențională în valoare de 10.000 lei

oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a circa 45 kg de produse alimentare, în valoare de peste 3.000 lei

oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor, pentru unitatea de alimentație publică.

Abaterile de la legislația în vigoare constatate de echipa de control au fost:

– utilizarea unor spații frigorifice care prezintă rafturi depreciate și zone ruginite cu chedere rupte cu acumulare de impurități

– expunerea neconformă a peștelui  și produselor din pește, în vitrina de prezentare, respectiv, pe pat de fulgi de gheață, fără a avea o protecție și deasupra produselor (la momentul controlului, temperatura din afara spațiului frigorific de expunere era mai mare decât cea indicate pentru păstrarea unor astfel de produse)

– nerespectarea vecinătății produselor, în spațiile frigorice

– folosirea unor produse alimentare, fără elemente de identificare referitoare la data preparării sau data limită de consum

– comercializarea unor deserturi, producție proprie, cu data limită de consum depașită

– existența, în bucătărie,a unui paviment depreciat, cu zone sparte ce necesită înlocuire

– utilizarea, în spațiul de gătire, a unor ustensile neprofesionale

– realizarea colectării reziduale în coșuri fără capac si acționare la picior

– lipsa informării consumatorilor, cu privire la prezenta ingredientelor cu potențial alergen ce pot provoca alergii sau intoleranțe, în lista meniu.

Ca urmare a remedierii tuturor deficiențelor, modificări constatate de comisarii ANPC, restaurantul și-a putut relua activitatea.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*