Peste 82 de milioane de lei pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF București – Pitești

Cale ferată. FOTO Pixabay.com

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că Sucursala Regională CF Craiova a semnat astăzi, 30 martie 2023, contractul în valoare de 82,13 milioane lei, pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF București – Pitești, primul din cele trei contracte pentru lucrări de REÎNNOIRE finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).

Sucursala Regională CF Craiova și Asocierea Strabag – Metabet CF SA au semnat astăzi contractul pentru execuția lucrărilor de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF București – Pitești, intervalul Călinești – Golești – Pitești, de la km 95+000 la km 107+575, inclusiv liniile 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF Golești.

Valoarea contractului, cu o durată de implementare de 18 luni, este de 82.131.439,74 lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, pentru lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe cei 21 km CF, inclusiv liniile 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF Golești.

În cadrul contractului, constructorul va executa lucrările de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii pe linia CF București – Pitești, intervalul CĂLINEȘTI – GOLEȘTI – PITEȘTI, de la km 95+000 la km 107+575, inclusiv pe LINIILE 1a, 1b, 5 și 6 din stația CF GOLEȘTI cu propriile utilaje feroviare specifice acestui tip de lucrări și cu materiale noi de cale achiziționate tot de antreprenor, astfel:

→ șină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale,

→ cupoane de tranziție, traverse normale și speciale din lemn (pentru aparate de cale și poduri)

→ contrașine pod, platelaj metalic, ambutisat și neambutisat pentru poduri

→ traverse de beton complet echipate

→ dale elastice pentru treceri la nivel

→ material mărunt, piatră spartă

→ realizarea căii fără joante

Scopul lucrărilor de înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe cei 21 km CF este aducerea liniei în parametrii proiectați, creşterea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor de călători la 120 km/h, eliminarea costurilor cauzate de restricții, creșterea eficienței activității de operare și maximizarea gradului de siguranță.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*