Studiu: Ce poartă românii când nu-i vede nimeni

Magazin Sofiaman. FOTO Scarlett Communication

Un studiu cantitativ realizat în luna martie 2023 de către Isense Solutions pentru Sofiaman, un brand românesc de haine pentru casă și somn cu tradiție, arată că 65% dintre români poartă acasă haine de stradă învechite, pe care nu le mai folosesc în public, sau haine decolorate, pătate și cu mici defecte.

Sofiaman și-a propus să afle ce importanță acordă românii hainelor pe care le poartă prin casă sau celor în care dorm și totodată, să scoată în evidență noile obiceiuri sau tendințele comportamentale ale consumatorilor, inclusiv în contextul post-pandemic.

Întrebați ce haine poartă cu precădere prin casă,

65% dintre români optează acasă pentru haine vechi, de stradă, pe care nu le mai poartă în public

47% dintre participanții la studiu poartă haine cu mici defecte, rupte, decolorate sau pătate

44% preferă să poarte haine de sport

35% dintre cei intervievați au declarat că poartă pijamale, cu precădere Gen-Z și milenialii, adică tinerii români cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani.

Referitor la tipurile de articole vestimentare achiziționate cel mai des de români, cu frecvență de câteva ori pe an,

70% dintre respondenți au afirmat că își cumpără cel mai des haine pentru sport și timpul liber

38% haine pentru birou

18% cumpără cu aceeași frecvență haine pentru evenimente.

Când vine vorba de somn:

73% dintre români preferă să doarmă în pijamale, cu precădere femeile

18% aleg să doarmă în lenjerie intimă, mai ales barbații, dar și tinerii, comparativ cu celelalte segmente de vârstă

36% dintre Gen-Z și mileniali până în 29 de ani preferă să doarmă în haine de casă

3% dintre români declară că dorm dezbrăcați.

Întrebați când și-au cumpărat ultima dată pijamale, 33% dintre respondenți au declarat că ultima achiziție de pijamale a fost făcută în urmă cu mai mult de un an.

În ce privește motivele pentru care nu achiziționează pijamale,

Românii afirmă că nu consideră necesare hainele dedicate pentru somn

Preferă să investească bugetul în alte categorii de haine

Alții nu investesc în pijamale pentru că, oricum, “în casă nu-i vede nimeni.”

Pornind de la acest studiu, Sofiaman își dorește să inițieze un demers educativ cu privire la calitatea hainelor purtate dincolo de ușile “închise” ale caselor noastre.

Florin Cucu, Director General Sofiaman – „Prin acest studiu, am dorit să aflăm și să explorăm cum se raportează românii la hainele de casă și de somn. Această inițiativă are și un fundament educativ, întrucât alegerea fibrelor din care sunt confecționate hainele de casă sau de somn contribuie direct la abilitatea noastră de regenerare după stresul de peste zi. Această alegere joacă un rol determinant în calitatea odihnei sau a somnului, și are un impact nemijlocit asupra sănătății noastre, aspecte adesea neglijate de mulți dintre noi. Fie că vorbim de haine de casă sau de hainele de somn, acestea funcționează ca semnal pentru creier și ne pot ajuta să ne regăsim, să ne conectăm la sursă, să revenim la izvorul nostru de vitalitate, la liniștea de acasă și spațiul nostru intim.”

Pentru a înțelege și explora latura emoțională a consumatorilor, Sofiaman a recurs la date și aspecte calitative. Obiceiul de a dormi în pijamale se creează încă din copilărie, fiind parte dintr-un ritual care induce o stare de ”liniște”. În condițiile lucrului de acasă, românii și-au petrecut mai mult timp în pijamale, identificând nevoia de a cumpăra haine de casă mai diferite.

Analiza calitativă evidențiază faptul că pijamalele sunt asociate cu ”relaxare și confort”. Atunci când vor să aibă o zi fără griji și responsabilități, românii „nu ies din pijamale”; iar când sunt nevoiți să doarmă în hainele de zi se regăsesc „într-o stare de alertă”.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*