CFR SA a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate pe tronsonul Constanța – Mangalia

Cale ferată. FOTO Pixabay.com

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF SA au semnat contractul, în valoare de 7,7 milioane lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate, etapa I a programului de electrificare și reabilitare a liniei CF Constanța – Mangalia (43 km), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Studiul de fezabilitate va respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucțiile specifice și metodele în vigoare, cu asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României și respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T, având în vedere că linia de cale ferată Constanța – Mangalia este o continuare a Magistralei 800 București – Constanța, componentă a Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică).

Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:

► electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată existentă, pe tronsonul CF Constanța – Mangalia, pentru creșterea vitezei de circulație a trenurilor la 160 km/h, respectiv 120 km/h;

► creșterea numărului de trenuri de călători, prin îmbunătățirea capacității de circulație, și a numărului ce călători, între orașele Constanța și Mangalia;

►modernizarea/consolidarea/repararea clădirilor, spațiilor destinate serviciilor pentru călători, a zonei comerciale și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv, prin corelarea cu alte proiecte de investiţii aflate în pregătire/derulare/implementare în domeniul infrastructurii rutiere/feroviare;

► sistematizarea stațiilor CF și lucrări pregătitoare pentru dublarea în viitor;

► dublarea tronsoanelor de cale ferată simplă, acolo unde necesitatea satisfacerii traficului prezent și de viitor o impune;

►modernizarea echipamentului de telecomunicații, inclusiv sistemul de informare a publicului călător;

►montarea elementelor de siguranță, rampe de acces pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.

► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.

Valoarea contractului este de 7.770.000 RON fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), capitolul Proiecte de electrificare și reabilitare cale ferată, cu perioada de elaborare 2021- 2030. Durata contractului este de 9 luni.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*