Volumul de colete livrate din U.E. către România s-a dublat în primele luni ale anului și a ajuns la cel mai ridicat nivel de până acum

Depozit coletaria.ro. FOTO Clear Communications
Depozit coletaria.ro. FOTO Clear Communications

Pandemia de COVID-19 a acționat ca un accelerator pentru magazinele online și companiile de curierat, care au investit în extinderea capacității logistice, depozitare, tehnologie și flote. A fost momentul decisiv și pentru multe dintre business-urile exclusiv offline să facă pasul în online și să-și diversifice canalele de vânzări, iar omnichannel a devenit unul dintre conceptele cele mai prezente în strategia jucătorilor din ecommerce în ultimul an. Urmând o strategie de diversificare și extindere, comercianții online au profitat de dezvoltarea segmentului de marketplace din Europa și au accesat acest tip de platforme, atât pe plan local, cât și internațional.

Schimbările de strategie din comerț și focusul sellerilor pe extinderea în online, inclusiv peste granițe, au dus la creșteri exponențiale ale vânzărilor cross-border, care, în România, au ajuns la cel mai ridicat nivel de până acum.

Începând din 2020, nivelul comerțului cross-border în rețeaua Coletăria.ro, parte a grupului Packeta, cu cea mai mare rețea de puncte pick-up din Europa Centrală și de Est, a crescut accelerat atât din România în străinătate, dar mai ales în sens invers, din străinătate către România. Vârful a fost înregistrat în primele luni din 2021, când volumul de colete din Uniunea Europeană către România s-a dublat, raportat la perioada similară a anului trecut.

„Comerțul online cross-border bidirecțional își va menține trendul ascendent accelerat pe tot parcursul anului, datorită interesului magazinelor online europene de a se extinde dincolo de granițe. Peste 85% dintre magazinele online care aleg serviciile Coletăria.ro livrează sau au în plan să livreze cross-border.

În prezent, aproximativ 80% din livrările cross-border reprezintă colete care intră în Romania și 20%, expediții dinspre România către U.E.”, spune Alexandr Jeleascov, CEO Coletăria.ro.

Pentru anul 2021, estimările Coletăria.ro vizează o creștere de până la 30% din totalul coletelor procesate pe segmentul cross-border.

Estimarea vine în contextul investițiilor făcute de Coletăria.ro în noi linii de transport din România și în echipamente logistice pentru eficientizarea procesării volumelor mari de comenzi, a creșterii de 4 ori a numărului de angajați în ultimul an și integrarea cu platforme de eCommerce Open Source și SaaS-uri.

Coletăria.ro se alătură rețelei de „International Carriers” agregată de Innoship

Pentru a sprijini magazinele online să livreze mai eficient în piețele în care activează, Coletăria.ro a dezvoltat un parteneriat strategic cu Innoship, agregatorul de servicii de curierat numărul 1 din România. Innoship optimizează interacțiunile dintre retaileri și curieri, eficientizând costurile aferente serviciilor de curierat cu până la 25% și crescând performanța de livrare cu până la 15% printr-o alocare dinamică a comenzilor, în funcție de criteriile selectate de retailer în platformă.

„2021 se remarcă, atât în Romania, cât și în Europa Centrală și de Est, printr-o adopție accelerată de către magazinele online a opțiunilor de livrare alternative, precum puncte pick-up sau lockere, ca răspuns la cererea clienților pentru flexibilitate. Încă din primele zile de la implementare, aproximativ 15% din clienții finali aleg punctele pick-up sau lockerele ca opțiune de livrare preferată.

Parteneriatul strategic Innoship – Coletăria.ro joacă un rol important în efortul de a susține companiile de retail și eCommerce, în demersul de a vinde accelerat, atât în piața locală, cât și în piețele internaționale, la costuri operaționale optime, și cu o calitate superioară a serviciilor, printr-un acces rapid la cea mai mare rețea de puncte pick-up din Europa Centrală și de Est”, spune Daniel Nicolae, CEO & Cofondator Innoship.

Coletăria.ro le oferă clienților o infrastructură logistică bine pusă la punct, bazată pe o experiență multinațională, în vederea simplificării pentru magazinele online a procesului de livrare națională și, în special, a livrării cross-border. Prin integrarea cu Coletăria.ro, magazinele online au acces la o varietate de servicii de livrare atât locale, cât și internaționale, precum livrarea la puncte pick-up, lockere, livrare de tip home delivery etc.

De asemenea, oportunitatea de extindere rapidă a afacerii este foarte mare, din punct de vedere logistic, magazinele putând accesa peste 75 de transportatori, din cele 35 de țări în care livrează Coletăria.ro. Totodată, întregul flux logistic implică customer service dedicat, adrese de retur în toate cele 35 de tari, serviciu de consultanță pe segmentul cross-border etc.

Astfel, cele mai accesibile piețe pentru comercianții online din România sunt țările vecine, Ungaria, Bulgaria și Grecia, dar și Europa Centrală și de Est, unde costurile asociate expedițiilor de colete sunt fezabile atât pentru sellerii români, cât și pentru clienții din țările respective.

Atunci când fac pasul în comerțul cross-border, sellerii din România se îndreaptă natural către Diaspora, care reprezintă un segment considerabil de cumpărători în Europa Centrală și de Vest.

Ce cumpără românii din magazinele online din străinătate – IT&C și Fashion

În topul produselor achiziționate din România și livrate în străinătate se regăsesc cărți, produse din segmentul Health & Beauty, Fashion, produse pentru copii, jucării, articole sportive, Gaming și accesorii IT.

În același timp, categoriile cele mai comercializate din străinătate în România sunt: IT&C și Fashion, în mod special, precum și accesorii, gadgeturi, produse Health & Beauty, produse destinate copiilor, articole sportive, Home & Deco și auto – moto.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*