Profesorii SuperTeach: “Schimbarea mentalității în educație e un proces de durată. Vom observa cum se schimbă viețile elevilor cărora le predau profesori cu mentalitate deschisă”

SuperTeach educă liderii și antreprenorii de mâine. FOTO SuperTeach
SuperTeach educă liderii și antreprenorii de mâine. FOTO SuperTeach

Peste 300 de profesori din Hunedoara și județele limitrofe s-au întâlnit online, la prima conferință regională SuperTeach dedicată transformării educației din România, ”SuperTeach la puterea HD – Despre profesori”.

Timp de aproximativ patru ore, liderii locali ai asociației, alături de dascăli din județ, experți în educație și reprezentanți ai unor instituții locale au discutat despre modalități de îmbunătățire a calității educației, a performanțelor academice ale elevilor și a relațiilor pe care instituțiile școlare le au cu comunitățile și cu părinții. Prin acest eveniment, SuperTeach a dat startul conferințelor regionale menite să contribuie la creșterea comunităților locale ale asociației și, astfel, la extinderea proiectului privind transformarea educației românești prin schimbarea mentalității profesorilor.

Laura Nicoară, profesor de limbi străine, director adjunct la Școala Gimnazială Andrei Șaguna Deva, facilitator Mentalitate Deschisă în Educație și lider de comunitate SuperTeach Hunedoara, precum și Teodora Simion, director al școlii Gimnazială Ciugud, facilitator Mentalitate Deschisă în Educație au detaliat pentru dascălii prezenți cum schimbarea de mentalitate (de la mentalitate închisă la mentalitate deschisă) le-a transformat viața și relațiile cu elevii, cu părinții acestora și cu ceilalți profesori, colegi de cancelarie.

”Cursul de mentalitate deschisă oferit de SuperTeach este accesibil tuturor profesorilor care simt nevoia unei schimbări și vor să ia parte la transformarea educației. Tot ce trebuie să facă cei interesați de curs este să participe la conferințele SuperTeach și se completeze formularul de preselecție. Dacă sunt selectați pentru acest curs, vor avea parte de o experiență uluitoare”, a precizat Laura Nicoară, director adjunct la Școala Gimnazială Andrei Șaguna Deva.

Cursul de Mentalitate Deschisă în Educație este gratuit și are la bază un model internațional, dezvoltat de Institutul Arbinger, lider internațional în schimbare de mentalitate. Până în prezent, 618 de profesori SuperTeach au absolvit gratuit cursul de formare „Mentalitate Deschisă în Educație” (4 zile), realizat în România de Institutul Dezvoltării Personale.

Impactul dascălilor cu mentalitate deschisă asupra elevilor va fi măsurat la o școală pilot

Pe lângă cursurile și evenimentele pe care le organizează pentru profesori, asociația SuperTeach ”adopta„ anul acesta o școală unde nu numai că se vor aplica toate instrumentele de mentalitate deschisă puse la dispoziție dascălilor prin intermediul cursurilor, dar se va măsura și impactul concret asupra elevilor.

”Schimbarea de mentalitate este un proces de durată și ne dorim să vedem cum se schimbă viața unui elev care interacționează cu un profesor cu mentalitate deschisă. Va fi un proiect de lungă durată, va presupune pași mici și măsurare continuă”, a spus Marilena Gheorghe, Director Executiv SuperTeach.

Profesorii nu primesc prea bine ideea de evaluare și inspecție

Prezentă la Conferința ”SuperTeach Hunedoara – Despre Profesori”, Marta Mate, Inspector Județean General Adjunct, Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara, a vorbit despre impactul ultimului an asupra profesorilor din județ, a activității didactice și a activității din inspectorat.

”Începând din martie 2020 nu am mai făcut inspecții generale, însă am continuat să facem inspecții tematice și inspecții de specialitate pentru obținerea gradelor didactice. Am avut inclusiv inițiativa de a face inspecții în online. Ce am sesizat eu este că dascălii nu primesc prea bine ideea de evaluare, de inspecție, deși ei fac frecvent la clasă evaluări pentru elevii lor. Trebuie să înțelegem că monitorizarea pe care o face inspectoratul privește în primul rând modul în care putem să susținem creșterea calității educației și apoi are rol de control”, a precizat Marta Mate, Inspector județean General Adjunct.

Întrebată cum funcționează alte inspectorate din țară, Marta Mate a spus: ”Am vizitat multe inspectorate și am vrut să vizitez și mai multe, dar vă spun sincer că am fost surprinsă să nu reușesc să intru peste tot, unele instituții fiind închise. Aș spune așadar că totul depinde de oameni și de viziunea lor. Inspectoratul școlar Hunedoara este o instituție deschisă.”

Marta Mate a făcut referire la Constituție și la legile care există în domeniul discriminării pentru a răspunde unei întrebări privind accesul la clasă al profesorilor care nu se vor vaccina:

”Deocamdată, nu există un document legislativ în acest sens, există doar speculații, însă mă gândesc la Constituție și la legile privind discriminarea și cred că nimeni nu are dorința de a încălca aceste legi.”

Livia Vlad, profesor consilier școlar și Director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Hunedoara, le-a vorbit profesorilor participanți la conferință despre cele cinci butoane emoționale, încurajându-i să acorde o atenție sporită stării lor emoționale și a impactului pe care îl au asupra stării și împlinirii celorlalți:

”Stările noastre emoționale contează enorm, ele sunt ceea ce ne rămâne. Ne amintim momentele din existența noastră încărcate cu emoții puternice sau cele care sunt repetate zilnic. Dacă noi creăm trăiri emoționale mai puțin plăcute celor din jur le afectăm viața fără să ne dăm seama de acest lucru.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*