În pregătirea Black Friday, Sameday lansează Interactive Delivery Management, aplicația care ajută la trasabilitatea livrărilor

Hub Sameday. FOTO Pastel
Hub Sameday. FOTO Pastel

Sameday, unul dintre liderii pieței de curierat, s-a pregătit pentru perioada de vârf a finalului de an cu măsuri menite să ofere o experiență mai bună clienților. Compania, care a creat si operează rețeaua easybox, a investit în soluții tehnologice care să faciliteze eficientizarea livrărilor în perioada dedicată Black Friday și să completeze experiența de consumator oferită de magazinele online clienților.

Interactive Delivery Management oferă predictibilitate livrării și elimină grija coordonării cu curierul

Cu ocazia Black Friday, Sameday lansează proiectul pilot Interactive Delivery Management (IDM) care oferă mai multă vizibilitate asupra timpului de livrare, nevoie întâlnită la 80% dintre cumpărătorii online, conform unei cercetări comandate de companie anul acesta.

Aplicația IDM este accesibilă clienților din București, Ilfov și alte 3509 localități din țară, direct de pe device-ul mobil pe care aceștia primesc SMS-ul de confirmare a livrării. La un click distanță, cumpărătorii online au posibilitatea de a vizualiza intervalul de 3 ore în care este estimată livrarea, cu o acuratețe de 90%. Astfel, compania de curierat răspunde unei nevoi a consumatorilor și oferă acestora mai multă predicitibilitate și un control mai bun al timpului lor. Totodată, IDM include și funcționalitatea de redirecționare a comenzilor într-unul dintre cele peste 3600 de  lockere easybox.

„Interactive Delivery Management reprezintă un diferențiator în industria de curierat, deoarece prin dezvoltarea software și integrarea cu platformele de live traffic, putem previziona cu precizie foarte bună fereastra de 3 ore în care realizăm livrarea. Prin această nouă dezvoltare eliminăm clienților grija coordonării cu curierul, oferindu-le predictibilitate. În plus, aplicația le planifică curierilor un itinerar de livrare, prin ordonarea adreselor și prin recomandarea rutelor optime. În acest fel răspundem mai bine dezideratului de viteză a livrării pe care îl au clienții. Opțiunea redirecționării comenzilor către easybox aduce un plus de control și conveniență clienților care pot opta pentru ridicarea coletelor direct din easyboxul preferat, la orice oră din zi și din noapte.” – punctează Lucian Baltaru, Fondator și CEO Sameday Group

IDM se încadrează în seria dezvoltărilor software realizate de compania românească de curierat anul acesta, fiind rezultatul investițiilor în tehnologie și digitalizare. În anul 2022, Sameday investește 50 de milioane de euro în tehnologie. Investițiile companiei sunt direcționate în achiziția și implementarea de soluții pentru sortarea mai rapidă a coletelor, echipamente hardware pentru curieri, precum și în dezvoltarea de soluții de software pentru fluidizarea activității.

Echipamente noi pentru creșterea capacității de sortare și livrare cu peste 20 000 de colete pe oră, față de anul trecut

Pregătirile și investițiile din perioada premergătoare sezonului de reduceri au presupus pentru Sameday analiza rezultatelor campaniei de anul trecut de Black Friday și decizii investiționale bazate pe date. Compania s-a orientat către relocarea agențiilor existente în spații care să acomodeze creșterile de volume, alegând să crească temperat numărul de agenții noi. Astfel, Sameday operează în prezent prin intermediul a 83 de agenții locale, care acoperă toate zonele de livrare din România.

Totodată, compania a crescut capacitatea de sortare cu 20 000 de colete pe oră, ca urmare achizițiilor de echipamente noi prin care s-au dotat centrele logistice. Investiția în dotările din HUB-uri din acest an s-a ridicat la 7 milioane de EUR. Extinderea flotei la 3 500 de mașini și a rețelei de lockere easybox completează pașii urmați de companie în pregătirea pentru Black Friday 2022.

Rețeaua easybox s-a extins cu 41% față de anul trecut

Serviciul easybox al Sameday a devenit în scurt timp de la lansare un standard pentru industria de curierat și un criteriu în baza căruia consumatorii acordă prioritate magazinelor online. În prezent, pe teritoriul României, există peste 3 600 de easyboxuri amplasate în 333 de localități din mediul urban și rural. Pentru ca o comandă să ajungă cât mai rapid la consumatorul final, easyboxurile au fost plasate în proximitatea zonelor de interes, astfel că distanța către cel mai apropiat locker se poate parcurge în mai puțin de 7 minute de mers pe jos în orașele medii și mici, cu timpi mai reduși în București și municipiile din țară.

În pregătirea sezonului de vârf pentru cumpărăturile online, Sameday a extins rețeaua easybox cu 1 485 de unități noi, față de aceeași perioadă a anului trecut. Compania de curierat a accelerat penetrarea la nivel național, iar față de perioada Black Friday de anul trecut, rețeaua easybox este prezentă în peste 100 de noi localități, cu focus crescut pe localitățile mai mici. Aproximativ 43% din localitățile unde sunt instalate lockere sunt asociate zonelor metropolitane.

În prezent, peste 50% dintre comenziile Sameday au destinația easybox, modalitate de livrare care a devenit un standard în România pentru magazinele online dar și pentru consumatori. În luna octombrie peste 30% dintre comercianții online au utilizat această modalitate de livrare. Compania a depus eforturi constante pentru îmbunătățirea serviciilor de curierat, pentru ca timpul de așteptare în această perioadă să fie unul cât mai scurt. Pentru a evita aglomerarea lockerelor, clienții finali sunt sfătuiți să ridice într-un timp cât mai scurt coletele de la easybox, iar cei care fac asta în mai puțin de două ore, pot intra în tragerea la sorți pentru câștigarea unui telefon iPhone 14 pe zi.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*