Consiliul de supraveghere din domeniul naval a avizat structura tarifelor portuare

Bogdan Chirițoiu. FOTO Consiliul Concurenței

Principalele tarife de utilizare a infrastructurii portuare înregistrează o tendință de scădere cu procente cuprinse 5% și 20%, potrivit datelor puse la dispoziția Consiliului de Supraveghere din Domeniul Naval (CSDN), din cadrul Consiliului Concurenței, de către administrațiile portuare. Spre exemplu, în cazul Administrației Canalelor Navigabile, tariful de tranzitare a canalului navigabil (lei pe tonă capacitate) scade cu 10,16%, iar în cazul navelor tehnice, tariful de cheiaj (lei/zi) scade cu 15,71%.

CSDN a avizat normele de fundamentare a tarifelor percepute de către administrațiile portuare, care nu se află în Rețeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T), pentru utilizarea infrastructurii portuare. Normele au fost elaborate de către administrațiile portuare, pe baza datelor din contabilitatea de gestiune.

„Prin aprobarea normelor de fundamentare a tarifelor de utilizare a infrastructurii portuare putem monitoriza structura acestor tarife. Practic, putem spune că legislația în domeniul naval și-a atins scopul, respectiv de a îmbunătăți relațiile dintre administrațiile portuare și operatori. Am colaborat foarte bine cu administrațiile portuare din Constanța, Galați și Giurgiu, care au fost receptive la sugestiile noastre și au dat dovadă de o mai bună înțelegere a nevoilor operatorilor”, a declarat Elena Kleininger, președinte CSDN.

Tarifele de utilizarea a infrastructurii vor fi aprobate de către Consiliile administrațiilor portuare, urmând să fie făcute publice și aplicate în mod transparent și nediscriminatoriu.

Consiliul de Supraveghere din Domeniul Naval, care funcționează în cadrul Consiliului Concurenței, avizează normele de fundamentare a tarifelor, a chiriilor și redevențelor pentru porturile care nu sunt în Rețeaua trans-europeană de transport (TEN-T) și soluționează plângerile formulate în legătură cu un tratament inechitabil sau discriminatoriu. În plus, formulează recomandări pentru dezvoltarea transportului naval și analizează respectarea cadrului legal.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*