Studiu 2023: Românii au efectuat 644 milioane de tranzacții cu Revolut, în creștere cu 75% față de 2022

FOTO Revolut

În 2023, românii au efectuat aproape 644 de milioane de tranzacții cu banca digitală Revolut (tranzacții cu cardurile și cu aplicația, transferuri de fonduri către alți utilizatori, fie pe card, pe telefonul mobil sau către conturi bancare, retrageri de numerar la bancomate etc.), în creștere cu 75% față de 2022. În fiecare oră, au fost procesate, în medie, aproape 74.000 de tranzacții realizate de clienții români.

Aproximativ 51% dintre acestea (337 de milioane de tranzacții) au fost plăți cu cardurile fizice sau virtuale, în creștere cu 20% față de anul anterior, în condițiile în care baza de clienți retail s-a majorat cu 38%. De asemenea, o creștere record cu 79% a fost înregistrată în 2023 și pentru cardurile virtuale de unică folosință generate de clienții români.

Shoppingul, produsele alimentare și mesele în oraș – cele mai mari bugete de cheltuieli în 2023

Studiul bazat pe datele interne ale băncii digitale Revolut pentru 2023 arată care au fost principalele tendințe în utilizarea cardurilor de către clienții locali, demonstrând poziționarea fintech-ului ca una dintre modalitățile preferate de a plăti, fie cu cardul fizic sau virtual.

Cele mai multe plăți cu cardul fizic au fost realizate de români pe plan local (48%), iar numărul tranzacțiilor a crescut cu 20% față de 2022. Plățile în străinătate au reprezentat 13% din totalul tranzacțiilor, în creștere cu 24% față de anul anterior.

22% din totalul sumelor cheltuite de utilizatorii români au mers către shopping, 18% către produsele alimentare, 12% către plățile în restaurante și fast-fooduri, 10% către servicii. Creșterea costului vieții și a prețurilor la produsele de bază a influențat modul în care românii și-au alocat bugetele pentru cumpărături. Astfel, cea mai mare creștere a sumei totale a plăților efectuate cu cardurile Revolut a fost înregistrată pentru produsele alimentare (+25%), urmate de divertisment (+23%) și shopping (+20%).

Totuși, din perspectiva categoriilor de comercianți către care s-au făcut plăți, cele mai mari sume au fost direcționate către magazinele de produse alimentare (peste 770 milioane de euro), baruri, cafenele și bistrouri (336 milioane de euro), benzinării (265 milioane de euro), fast-fooduri (190 milioane de euro), hoteluri, moteluri și stațiuni (169 milioane de euro).

Utilizarea intensivă a Revolut pentru plățile curente este reflectată și în top 5 comercianți după numărul de tranzacții sau după sumele totale ale tranzacțiilor efectuate în 2023. Astfel, doar către primii cinci comercianți după sumele totale ale plăților – Lidl, Mega Image, eMAG, Booking și Kaufland – clienții români au achitat peste 435 de milioane de euro cu Revolut, anul trecut. Clasamentul arată diferit dacă se iau în calcul comercianții către care s-au realizat cele mai multe tranzacții – Mega Image, Bolt, Lidl, Profi, Google. Aproape 42 de milioane de tranzacții au fost raportate în cazul acestor comercianți din top 5, la nivelul întregului an.

Cum a arătat bugetul individual de cheltuieli în 2023

În perioada de referință, un utilizator Revolut din România a cheltuit, în medie, 577 euro pentru turism, 557 euro pentru shopping, 453 euro pentru produsele cumpărate din supermarketuri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 374 euro în restaurante, cafenele, baruri și pentru servicii de catering, 315 euro pentru transport și 242 euro pentru utilități. Cel mai mic buget a fost alocat pentru sănătate, igienă personală și cosmetice (206 euro).

La nivelul bugetului individual, cea mai mare creștere a unei categorii de cheltuieli a fost înregistrată pentru produsele alimentare (+25%), urmată de cheltuielile cu divertismentul (+23%) și turism (+19%).

Cea mai mare sumă medie per tranzacție a fost de 111 euro pentru servicii turistice (+3% față de 2022). Următoare sumă medie per tranzacție a fost înregistrată pentru cheltuieli generale – 49 euro (+12% față de 2022). Pe poziția a treia ca valoare medie s-au aflat serviciile cu 27 euro în medie per tranzacție (-1% față de 2022).

Revolut le oferă clienților posibilitatea de a economisi atunci când fac cumpărături, acordând cashback instant de până la 3% la achizițiile realizate de la un portofoliu de peste 170 de comercianți înrolați în funcționalitatea Magazine din secțiunea Stil de viață. De la modă la echipamente sportive sau cărți, de la produse de înfrumusețare la electronice, utilizatorii pot avea acces la o diversitate de mărfuri și servicii. În plus, pentru pasionații de călătorii, în aceeași secțiune, sunt disponibile funcționalitatea Sejururi și un marketplace cu peste 300.000 de atracții turistice – Activități, care oferă cashback instant de până la 10%, în funcție de planul deținut.

În 2023, compania a introdus versiunea 10 a aplicației de digital banking, care a devenit cea mai descărcată aplicație din categoria Finanțe în 10 piețe europene. Cu toate cardurile și conturile vizibile chiar din ecranul principal, clienții au la îndemână toate produsele care îi ajută să obțină mai mult de la beneficiile și avantajele oferite de Revolut. Versiunea 10 a fost concepută pentru a face operațiunile cu banii și mai ușor de realizat, în condițiile în care tot mai mulți clienți români folosesc banca digitală ca un cont bancar principal, indiferent că e vorba de plăți, economii, investiții, donații sau împrumuturi.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*