Salt Bank: bancă lansată de la zero, peste 700.000 de clienți și ritm de creștere rar în industrie

Conferință Salt Bank. FOTO NNWW

La 600 de zile de la lansare, Salt Bank depășește pragul de 700.000 de clienți și se apropie de 2 miliarde de lei în active, confirmând că un model construit de la zero, pe tehnologie modernă și cu promisiunea unui „banking cum vrei tu”, poate seta unul dintre cele mai rapide ritmuri de creștere și adopție din industria bancară.

Dezvoltarea rapidă a băncii a venit cu un ritm accelerat și pentru echipa de „săltăreți”. În prezent, Salt are 429 de angajați, dintre care 31% în IT și 35% în zona de business. Iar la nivel de diversitate, banca bifează încă un obiectiv: mai mult de jumătate dintre angajați sunt femei. Deși top managementul însumează peste 100 de ani de experiență în banking și peste 25 de ani în tehnologie, Salt reușește să mențină o medie de vârstă de 35 de ani în companie.

Salt s-a poziționat între fintech-uri și băncile tradiționale, îmbinând flexibilitatea digitală cu siguranța unei instituții bancare. Această abordare i-a permis un ritm rar întâlnit în industrie: lansarea lunară de funcționalități sau produse relevante.

Anul a început cu instrumente de gestionare financiară – Pay Bill, Automatic Saver și Subscription Manager – care i-au ajutat pe clienți să își plătească facturile rapid, să economisească automat și să își gestioneze subscripțiile dintr-un singur loc.

Au urmat primele produse de asigurare pentru mașină, Asistență Rutieră și RCA, completate ulterior de posibilitatea de a achita RCA în rate direct din aplicație – o funcționalitate care ne face unici pe piața bancară.

În paralel, creditul de nevoi personale a devenit unul dintre produsele preferate ale clienților: peste 10.000 de credite acordate până acum, cu o valoare medie de 35.000 lei, și o viteză de acordare record – 2 minute și 21 de secunde din momentul aplicării până la „cash in”.

Tot anul acesta, Salt a introdus două premiere. Call Monitor, funcționalitate prin care clienții pot verifica în aplicație dacă la telefon se află cu adevărat unul din operatorii din Care Center-ul Salt. Și, Help Mama, o funcționalitate în premieră internațională prin care banca schimbă rolurile în familie, iar copilul adult devine protector al părintelui senior sau al oricărei pesoane dragi vulnerabile în fața fraudei bancare.

Spre final de an, banca a extins produsul de investiții, oferind acces la acțiuni și ETF-uri internaționale, începând de la doar 1 euro. Astfel, Salt face un pas important în democratizarea investițiilor, care devin accesibile oricui, de la cei mai experimentați investitori până la cei aflați la început de drum.

Mai mult, Salt este în prezent singura bancă din România care oferă acces simultan atât la piața locală, prin fonduri mutuale românești, cât și la piețe globale, direct din aplicație.  Până acum, prin Salt au fost plasate peste 30.000 de ordine de tranzacționare, cel mai mare fiind în valoare de 450.000 lei, iar valoarea medie a portofoliului a ajuns la 5.300 lei per client.

Salt Business, lansat tot în 2025, a devenit rapid o soluție de referință pentru antreprenorii solo care vor să aibă banca la îndemână, inclusiv atunci când vine vorba de mini-businessul lor. În prezent, 80% dintre clienții business sunt activi, iar unul din patru utilizează Invoices – sistemul de facturare integrat cu SPV, disponibil direct în aplicație.

Chiar dacă, în acest moment, aplicația permite înrolarea doar a mini-businessurilor cu un singur administrator, cea mai mare încasare realizată prin Salt Business a depășit 1,15 milioane lei.

În plus, banca este folosită atât pentru cheltuielile de zi cu zi – cum ar fi tranzacțiile în supermarketuri, metrou sau ride sharing – cât și pentru pasiuni: de la gaming, până la călătorii exotice. Și există și o dimensiune emoțională: Salt a devenit un mod prin care clienții își exprimă iubirea. Față de 2024, Salt a înregistrat de șapte ori mai multe tranzacții care includ mesaje de „te iubesc” și „îmi e dor de tine”.

Toate aceste dezvoltări, care fac bankingul mai simplu au făcut ca Salt să se află astăzi în buzunarele românilor din toată țara, nu doar în orașele mari. Raportul de gen s-a echilibrat de la 70% bărbați și 30% femei, a ajuns la 62% bărbați și 38% femei.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*