IVECO lansează eDAILY, un vehicul utiliar electric în două versiuni, cu baterii reîncărcabile și cu pile de combustie pe hidrogen

IVECO lansează eDAILY. FOTO 2value

IVECO a lansat eDAILY, un model de vehicul comercial electric ușor. eDaily este considerat crucial pentru atingerea obiectivului IVECO de a contribui la un transport ecologic și sustenabil. Noul model a fost dezvăluit luni în cadrul IAA Transportation 2022 Trade Fair în Hanovra, Germania, principala expoziție internațională pentru industria vehiculelor comerciale, unde IVECO a prezentat și cele mai recente inovații în domeniul propulsiei alternative ecologice, care vor contribui la obiectivul de reducere la zero a emisiilor poluante în industria globală a transporturilor rutiere.

Modelul eDAILY, geamănul electrificat al consacratului DAILY, dispune de un set de baterii modulare de 37 kWh care permite optimizarea autonomiei și îl face adaptabil pentru orice misiune. IVECO eDAILY păstrează caracteristicile celebre ale lui DAILY și va fi oferit clienților în toate variantele sale: furgon, cabină și microbuz, de la 3,5 t la 7,2 t. eDAILY este disponibil în două variante, BEV (baterii electrice reîncărcabile) și FCEV (motor electric cu pile de combustie pe hidrogen).

„Pentru a conduce drumul schimbării, am elaborat un plan precis către durabilitate, care va face ca IVECO să atingă zero emisii de carbon până în 2040, printr-o abordare multi-energetică cu toate gamele. Și astăzi deschidem o nouă eră în lumea vehiculelor comerciale cu noul eDAILY: fără emisii de carbon, cu acces deplin în toate zonele”, a declarat Luca Sra, Președintele Truck Business Unit din grupul Iveco, la conferința de presă susținută astăzi cu ocazia deschiderii standului IVECO la IAA 2022.

eDAILY FCEV, dezvoltat împreună cu Hyundai, este dotat cu pile de combustie cu hidrogen de 90 kW și un motor electric de 140 kW. Prototipul a fost testat în Europa și asigură o autonomie maximă de 350 kilometri, o sarcină utilă de până la trei tone și un timp de realimentare de până la 15 minute. În timp ce eDAILY BEV este cel mai potrivit pentru călătorii scurte, eDAILY FCEV este ideal pentru livrările care necesită o rază lungă de acțiune cu sarcină utilă mare.

Noul eDAILY oferă o nouă dimensiune a transportului rutier de mărfuri prin introducerea vehiculelor electrice și în alte tipuri de activități decât cele uzuale, precum cele din domeniul construcțiilor, colectarea deșeurilor sau lucrul la înălțime. Vehiculele  oferă posibilitatea a de a instala diferite tipuri de ePTO-uri de până la 15 kW, pentru alimentarea unităților frigorifice, a macaralelor și a altor suprastructuri solicitante, cum ar fi colectarea deșeurilor și nacele.

Noul model eDAILY poate fi deja comandat în toată Europa, iar livrările vor începe în 2023.

eDAILY poate fi echipat cu una, două sau trei baterii. Bateriile beneficiază de o garanție de până la opt ani și până la 250.000 kilometri parcurși. Totodată, garanția permite înlocuirea bateriei atunci când capacitatea acesteia scade sub 80%. eDAILY poate fi reîncărcat de la stațiile de încărcare private, industriale sau casnice. Opțiunile includ încărcarea rapidă la 80kW, care crește autonomia vehicului cu până la 100 kilometri în doar 30 de minute. Sistemul electric al modelului eDAILY a fost testat cu succes în condiții extreme, de la -30°C la +50°C.

IVECO oferă cu eDAILY o gamă complexă de servicii dedicate, care includ aplicația eDAILY Routing, care interacționează cu vehiculul pentru a estima autonomia acestuia și numărul de încărcări necesare ale bateriei pentru a ajunge la destinație. Aplicația IVECO ON Easy Daily, dotată cu asistentul vocal IVECO DRIVER PAL, oferă șoferului informații despre starea vehiculului, nivelul bateriei, programarea de la distanță a reîncărcării, navigarea către stațiile de reîncărcare și multe altele.

Odată cu lansarea modelului eDAILY, IVECO își extinde și portofoliul de servicii cu noi soluții dedicate de  eMobility. Proprietarii eDAILY vor beneficia de o serie de servicii personalizate special concepute pentru vehiculele electrice cu baterii, care includ controlul inteligent al energiei, monitorizarea consumului de energie și managementul operațiunilor de încărcare. Clienții companiei vor avea la dispoziție și o serie de servicii suplimentare activate pentru conectivitate.

Tot la IAA 2022, IVECO a anunțat și lansarea versiunii europene a modelului 4×2 Artic a Nikola Tre BEV, dezvoltat împreună cu partenerul său strategic Nikola. Versiunea europeană 4×2 Artic a Nikola Tre Battery Electric (BEV) este un camion electric cu emisii zero, cu cea mai bună autonomie din clasa sa, de 500 km, și performanță pentru a finaliza o gamă largă de misiuni regionale.

„Astăzi lansăm primele produse pentru piața europeană ale parteneriatului puternic IVECO cu Nikola Corporation. Echipele noastre au proiectat împreună o platformă modulară capabilă pe care pot fi montate atât pile de combustie, cât și baterii. Este prima platformă modulară electrică pentru camioane care poate funcționa cu două surse de energie: baterie electrică pentru misiuni de aproximativ 500 de kilometri și pile de combustie cu hidrogen pentru transportul de până la 800 kilometri. O adevărată revoluție care marchează un pas tangibil către obiectivul nostru ambițios de a atinge un transport cu emisii ”, a declarat Luca Sra, Președintele Truck Business Unit din grupul Iveco.

Vehiculul, care are un ampatament de 4.021 milimetri, dispune de nouă baterii cu o capacitate totală de stocare a energiei de până la 738 kWh, care oferă o autonomie de aproximativ 500 kilometri. Alimentarea de la o priză de 175 kW durează aproximativ 162 de minute. În cursul acestui an urmează să fie disponibile și încărcătoarele de până la 350 kW.

„Camioanele Nikola Tre, marchează o schimbare radicală a transportului comercial. Dezvoltate special ca vehicule electrice, acestea oferă performanță și experiență de condus capabile să concureze cu colegii lor cu motor diesel în cele mai grele misiuni grele. Ele oferă soluții cu zero emisii viabile din punct de vedere operațional și financiar pentru aplicații regionale și transport pe distanțe lungi, care vor oferi clienților un adevărat avantaj competitiv”, afirmă Michael Lohscheller, președinte, Nikola Corporation.

Totodată, la standul IVECO de la IAA 2022 este expus și vehiculul electric cu pile de combustie Nikola Tre (FCEV) în versiunea Beta, oferind o imagine asupra soluției de propulsie electrică care va echipa în curând vechiculele destinate curselor lungi și o piatră de hotar în progresul IVECO către obiectivul său de zero emisii de carbon până în 2040. Versiunea beta a vehiculului Nikola Tre FCEV Artic, alimentată de aproximativ 70 de kilograme de hidrogen la o presiune de 700 de bari, împreună cu timpul de alimentare rapidă de puțin sub 20 de minute, va permite o autonomie de până la 800 kilometri. Acest model va intra pe piața europeană în 2024.

De asemenea, IVECO a dezvăluit, la deschiderea IAA 2022, noua culoare a logo-ului mărcii, „Energy Blue”, pentru a semnala ambiția grupului de a se identifica cu puterea, dinamismul și inovația digitală.

Cu ocazia IAA 2022, IVECO a lansat și Ecosistemul de transport verde și avansat (GATE), un model de afaceri inovator pentru mobilitatea cu emisii zero. Acest serviciu permite închirierea pe termen lung all-inclusive a vehiculelor electrice produse de IVECO.

Două ediții speciale Daily dezvăluite în timpul conferinței de presă oferă o combinație unică de elemente vintage și futuriste, deoarece se inspiră din două vehicule emblematice OM din anii `50 și `60, Tigrotto și Leoncino. Aceste vehicule au jucat un rol fundamental în lumea transporturilor, punându-și amprenta asupra economiei în plină expansiune din acei ani. Ediția specială Leoncino este o interpretare vintage a noului eDAILY, în timp ce Tigrotto este o variantă a 4×4 Daily.

Doar 0.02% din totalul vehiculelor de marfă înmatriculate în România în 2020 au fost electrice, se arată în studiul Viitorul Mobilității în România, realizat de Deloitte pentru Confederația Patronală Concordia. Potrivit aceluiași studiu, cea mai mare parte a înmatriculărilor de vehicule electrice este estimată a avea loc după 2025, bornă la care infrastructura de încărcare ar trebui să ajungă la peste 40.000 de puncte de încărcare. Până în anul 2030, se estimează că aproximativ 13% din parcul auto din România va fi reprezentat de vehiculele electrice.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*