Banca Regională pentru Alimente Constanța a strâns 2,5 tone de produse cu sprijinul clienților Lidl România

Voluntarii programului "Banca pentru Alimente". FOTO Cosmin Bârzan
Voluntarii programului "Banca pentru Alimente". FOTO Cosmin Bârzan

Lidl România în parteneriat cu rețeaua națională a Băncilor pentru Alimente din România a organizat cea de-a treia campanie națională de colectare de alimente, în sprijinul persoanelor aflate în dificultate. Aceasta s-a desfășurat în 120 de magazine Lidl din țară. Între 19 aprilie și 16 mai, clienții retailerului au donat peste 31 de tone de alimente neperisabile în cutiile amplasate după casele de marcat. Aceste alimente au fost distribuite către 142 de organizații cu programe social-caritabile din toată țara.

Aceasta este a doua oară în care Banca Regională pentru Alimente Constanța se implică în campanie, organizând la nivel regional colecta de produse alimentare. De data aceasta, Banca a strâns în total 2,5 tone de alimente din regiunea sa, după ce în ediția precedentă a campaniei, în decembrie 2020, s-au colectat 350 kg în Constanța.
În cadrul campaniei organizate cu ocazia sărbătorilor pascale de anul acesta, în magazinele din Constanța și Năvodari au fost strânse peste 1.600 kg de alimente în 5 magazine Lidl. În Mangalia și Tuzla au fost donate peste 800 kg de produse în 2 magazine.

Din totalul produselor colectate în campania de anul acesta, ponderea cea mai mare au avut-o alimentele de bază, însumând 2.214 kg de paste făinoase, cereale boabe, făină, mălai, griș, zahăr, orez, ulei, lapte UHT, 127 kg de conserve și borcane de legume, fructe sau carne și 148 kg de dulciuri.

Toate aceste produse au fost distribuite de către Banca Regională pentru Alimente Constanța persoanelor din categorii vulnerabile, cu ajutorul a 10 organizații partenere din județul Constanța.

În restul anului, rețeaua Băncilor pentru Alimente preia de la companii produse în surplus, cum sunt stocurile sezoniere, mărfurile refuzate la platformă din motive estetice, produsele provenite din campanii de marketing, testări de sortimente noi sau produsele ce se apropie de termenul de expirare și vor trebui retrase de la raft. Toate produsele sunt în termenul de valabilitate și bune pentru consum uman, astfel că sunt donate imediat beneficiarilor. Din motive de trasabilitate, alimentele nu pot fi donate direct persoanelor fizice, ci doar prin intermediul ONG-urilor ce implementează programe sociale destinate persoanelor în nevoie și grupurilor vulnerabile.
Proiectul Banca pentru Alimente a început în România în 2016, prin fondarea Băncii pentru Alimente București și s-a extins cu sprijinul Federației Europene a Băncilor Alimentare în toată țara prin Băncile regionale din Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova, anul acesta urmând a fi inaugurată și cea din Galați. În 5 ani rețeaua a colectat peste 5.000 de tone de alimente de la peste 100 de companii și le-a donat spre mai mult de 400 de organizații, ca ajutor alimentar recurent pentru 113.000 de persoane aflate în situații vulnerabile.

Banca Regională Pentru Alimente Constanța și-a început activitatea în octombrie 2020, colectând în primele 6 luni de activitate, de la companiile donatoare, peste 75 tone de alimente, în valoare de peste 700.000 de lei. Aceste produse ce au putut fi salvate de la risipă au fost distribuite cu ajutorul a 25 de organizații către peste 10.000 de persoane.

Atât pentru extinderea proiectului în rețeaua națională, cât și pentru Banca Regională din Constanța, Lidl România este principalul sponsor. Retailerul și-a asumat să susțină financiar o parte din costurile de funcționare și să contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru o asemenea rețea. Lidl România a contribuit, totodată, la fondarea celorlalte 7 Bănci Regionale pentru Alimente din țară: București, Cluj-Napoca, Oradea, Roman, Brașov, Timișoara și Craiova. De la înființarea primei Bănci și până acum, Lidl a finanțat dezoltarea rețelei cu peste 4.154.000 de lei și va continua susținerea Băncilor cu încă 600.000 de lei până la finalul acestui an. În plus, pe lângă sprijinul financiar, retailerul donează constant și produse, pentru îndeplinirea misiunii rețelei.

Companiile ale căror donații au fost distribuite de Banca pentru Alimente Constanța sunt: Lidl România, Albalact, Boglar Champ, Danone, Simultan, LaDorna, Hell Energy, Metro Cash&Carry, Kaufland, Unilever, ETI, Primagra Arad, ALKA, Covalact, Kellogg’s, Nestle, Tymbark, Olympus Lactate Brașov, ORKLA Foods Romania, Penny, Vitall Crevedia, Pop Mezel Prod, Carmexim, Depo Ice, Biofresh Banat, Mere Casa Panciu, US Food Network(KFC), Derpan, Gama&Gama, Coco Rico Aayalex.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*