TARA Interactive: Magazinele online investesc anual 10% – 15% din cifra de afaceri în dezvoltarea software a site-ului

Vlad Lepădatu

Magazinele online din România investesc, în medie, 10% – 15% din cifra de afaceri în diverse dezvoltări software ale site-ului, pentru a oferi clienților o experiență de shopping îmbunătățită. Este un procent în creștere, care va accelera, urmând ca investițiile în zona de software să ajungă, în următorii 5 ani, la 15% – 20% din cifra de afaceri, potrivit estimărilor TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software.

„Magazinele online au continuat să îmbunătățească experiența oferită cumpărătorilor, cu focus pe dispozitivele mobile, prin personalizări și implementări de funcționalități specifice domeniului de activitate. Avem cerere crescută pentru procese de automatizare a întregului flux din cadrul magazinelor online, cum ar fi trimiterea comenzilor către furnizori folosind roboți, actualizarea automată a detaliilor produselor și a prețurilor acestora, dar și integrarea cu aplicații externe precum SAP sau Navision”, spune Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive, menționând că o atenție sporită din partea retailerilor online se îndreaptă către implementarea de noi modalități de plată, inclusiv BNPL (Buy Now Pay Later). 

Cum crește Black Friday investițiile magazinelor online în dezvoltarea software

Tradițional, în ultimii 10 ani, investiții importante au fost direcționate în magazinele online pentru a susține evenimentul de shopping Black Friday. Traficul mare din site-urile magazinelor a generat, însă, constant funcționări defectuoase, ba chiar perioade îndelungate de downtime.

Specialiștii TARA Interactive recomandă managerilor magazinelor online să se asigure că hosting-ul pe care se află site-urile suportă creșterea numărului de clienți, să actualizeze software-urile folosite cu ultimele versiuni, acolo unde acest lucru este posibil, și să evite adăugarea de noi funcționalități, chiar înainte de un eveniment important, cum este Black Friday. În cazul în care noile funcționalități trebuie implementate, testarea completă este foarte importantă pentru a nu risca oprirea site-ului.

În ce direcții vor investi magazinele online

Una dintre principalele direcții de dezvoltare a magazinelor online vizează reducerea costurilor, automatizarea proceselor fiind aici soluția adoptată de tot mai mulți comercianți. Iar documentarea produselor, controlul prețurilor și plasarea comenzilor către furnizori sunt procesele cel mai des automatizate de magazinele online din România.

User Experience și User Interface sunt alte două direcții care atrag tot mai mult atenția și bugetele magazinelor online. În acest context, potrivit TARA Interactive, vor fi implementate, în viitorul apropiat, tot mai multe proiecte de căutări în site, pe bază de recunoaștere vocală, pe măsură ce dispozitive de tip smart speakers (Alexa, Google Nest etc.) devin tot mai utilizate. De asemenea, prezentarea și accesarea magazinelor online prin intermediul realității virtuale, folosirea AI pentru a învăța și anticipa comportamentul de consum al clienților și pentru a dezvolta experiențe de shopping personalizate pentru fiecare client în parte, sunt alte două direcții care vor atrage investiții importante din partea comercianților online în următoare perioadă și vor angrena resurse importante din partea dezvoltatorilor software.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*