Studiu MKOR: 8 din 10 români sunt îngrijorați de creșterea prețurilor la alimente, utilități, carburanți

FOTO KeithJJ

Conform datelor oferite de MKOR Consulting prin intermediul studiului Consumer Sentiment 2022, îngrijorările privind contextul economic din 2022 au determinat peste jumătate (57%) din consumatorii din țară să economisească bani în ultimele 6 luni.

În acest context, consumatorii și-au redefinit prioritățile privind cheltuielile la cumpărături și în timpul liber.

Mai mult de jumătate s-au îndreptat către branduri mai accesibile și au redus cantitatea de produse achiziționate.

Observăm și schimbări privind comportamentul de consum în general, românii alegând să-și reducă consumul de energie, gaz sau carburant în ultimele 6 luni, precum și să reducă ieșirile în oraș (68%) și să-și amâne sau chiar anuleze planurile de vacanță (5 din 10 respondenți).

În ceea ce privește evoluția aspectelor care îi îngrijorează, sentimentul general al românilor pentru începutul anului 2023 este unul pesimist, 73% din populație așteptându-se să plătească mai mult pentru alimente, utilități și carburanți.

Același lucru este valabil și în ceea ce privește costul vieții din România. 7 din 10 respondenți declară că se așteaptă să scoată mai mulți bani din buzunar pentru servicii medicale, chirii, educație, rate etc. în următoarele 6 luni.

Nici situația economiei nu este pusă într-o lumină pozitivă, peste 6 din 10 persoane intervievate considerând că aceasta va cunoaște înrăutățiri în primele luni ale noului an.

De asemenea, aproape jumătate (45%) dintre respondenții la studiu se așteaptă să aibă dificultăți în a găsi la raft bunurile și serviciile care îi interesează în următoarele 6 luni.

“Am asistat cu toții la schimbări majore în anul 2022, atât la nivel organizațional, cât și în viața de zi cu zi. Antreprenorii și persoanele de decizie din companii cu care am interacționat pe parcursul anului și-au exprimat preocupările privind incertitudinea economică, cu toții întrebându-se care va fi impactul asupra comportamentului consumatorilor din România. 

Așadar, am decis să răspundem acestor preocupări așa cum știm mai bine: prin date direct de la sursă, consumatorii. 

Am aflat care este sentimentul general al românilor în contextul economic actual, dar și cum se așteaptă aceștia să evolueze lucrurile în primele luni ale lui 2023.”, menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*