PPC va finaliza achiziția Enel România în septembrie și va deveni cel mai mare jucător din energie din Europa de Sud-Est. Tranzacția va duce la creșterea numărului clienților PPC cu 57%

Georgios Stassis. FOTO Oxygen PR

PPC va depăși ținta de 1,1 miliarde de euro privind EBITDA, pentru anul acesta, și se va apropia de 1,2 miliarde de euro, în ciuda crizei prețurilor la energie, a anunțat Georgios Stassis, președintele și CEO-ul companiei, ieri, în cadrul Adunării Generale Anuale a Acționarilor.

Cu un profil de risc semnificativ scăzut, compania continuă implementarea planului strategic de business ce vizează transformarea mixului energetic într-unul mai verde, precum și reducerea utilizării lignitului.

“În ciuda crizei energetice, ne îndreptăm constant către implementarea planului nostru strategic. Drumul este verde, digital și orientat către clienți”, a precizat acesta. 

Totodată, CEO-ul PPC a subliniat că profitabilitatea companiei continuă să fie rezilientă, în linie cu trendul ascendent al ultimilor trei ani. Lichiditatea companiei este la un nivel optim, creșterea inflației neavând impact asupra planurilor de investiții ale companiei.

Achiziția Enel România, care a primit aprobarea Comisiei Europene, săptămâna trecută, este estimată a se finaliza în al treilea trimestru. Aceasta este prima extindere majoră în afara Greciei și se aliniază strategiei PPC privind tranziția energetică. Tranzacția va duce la creșterea numărului clienților PPC cu 57%, va majora activele de distribuție cu 40% și capacitatea de producție de energie în exploatare cu 14%, a declarat Georgios Stassis ieri, la Adunarea Generală Anuală a acționarilor companiei.

“Cea mai mare parte a EBITDA a activităților Enel în România provine din activitatea de Distribuție, care este reglementată și, prin definiție, foarte stabilă, astfel că va avea un impact pozitiv asupra EBITDA grupului PPC. În plus, toată producția de energie electrică a Enel din România provine din surse de energie regenerabilă, ceea ce crește procentul de EBITDA verde în totalul EBITDA și îmbunătățește indicatorii ESG relevanți”, a precizat Georgios Stassis.

PPC își propune să continue și să dezvolte ceea ce Enel a construit în ultimii 18 ani în România în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienți și servicii cu valoare adăugată, și intenționează să investească în dezvoltarea operațiunilor locale. Odată cu finalizarea achiziției, Grupul PPC își va consolida poziția în regiune și va deveni cel mai mare jucător de pe piața de energie din Europa de Sud-Est.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*