Poșta Română se digitalizează. Compania a contractat un credit de 200 milioane lei

Livrare prin curier. FOTO planet_fox
Livrare prin curier. FOTO planet_fox

Compania Naţională Poşta Română a depus în Sistemul Electronic de Achizţii Publice (SEAP) procedura de consultare publică pentru achiziţia asistenţei tehnice necesare transformării digitale a fluxurilor operaţionale şi administrative ale Poştei Române.

Procedura internaţională este adresată tuturor companiilor din industriile de tehnologie şi alte domenii relevante, cu scopul identificării celor mai bune soluţii pentru transformarea digitală a fluxurilor operaţionale şi administrative ale Poştei Române, care să asigure clienţilor şi beneficiarilor o administrare facilă şi eficientă în sistem digital.

În conformitate cu prevederile Legii 99/2016, procedura se va desfăşura după următorul calendar:

  • 28 mai – 11 iunie 2021 – înscrierea tuturor companiilor naţionale şi internaţionale care oferă servicii de asistenţă tehnică, cu expertiză şi experienţă în domeniul specific serviciilor poştale, prin depunerea Declaraţiilor de Intenţie la adresa de e-mail licitatii@posta-romana.ro;
  • 14 iunie 2021, ora 12.00 – conferinţă online privind transformarea digitală a Companiei Naţionale Poşta Română S.A., prin accesarea link-ului https://cnpr.webex.com/meet/conferintacnpr1 ;
  • 28 iunie – 9 iulie 2021 – dezbateri individuale online cu reprezentanţii companiilor înscrise în procedură;
  • 21 iulie – publicarea raportului final de consultare publică.

După finalizarea consultării publice, Poşta Română va realiza procedurile de achiziţie publică în baza caietelor de sarcini revizuite prin consultare, în vederea selecţionării celor mai bune oferte tehnico-economice.

Pe de o parte, procedura de consultare publică are scopul de a cunoaşte şi analiza cerinţele şi capacitatea pieţei de furnizare de servicii de asistenţă tehnică (consultanţi cu expertiză şi experienţă în domeniul specific serviciilor poştale – logistică poştală, servicii financiare etc.), atât ca perspectivă asupra pieţei româneşti, cât şi din experienţa internaţională (ţări avansate în domeniul digitalizării). Pe de altă parte, scopul consultării publice este de a formula elementele necesare unui caiet de sarcini, perfect adaptat acestui tip de asistenţă tehnică, din care să rezulte în mod transparent şi competitiv cele mai bune oferte.

Compania Naţională Poşta Română a contractat din piaţa bancară comercială, de la EximBank, o finanţare în valoare de 200 de milioane lei, care asigură societăţii fondurile necesare demarării unuia dintre cele mai ample programe de investiţii în modernizare şi digitalizare din ultimii 40 de ani. Din acest credit a fost alocată, pentru moment, prin PMAI, o sumă de 89,101,953.7 milioane lei pentru implementarea celor trei componente de digitalizare (Implementare sistem informatic integrat, Sistem informatic de gestiune (ERP), inclusiv DMS, echipamente și comunicații).

Poşta Română, în calitate de autoritate contractantă, pune la dispoziţia publicului toate informaţiile referitoare la aplicarea procedurii de atribuire şi asigură, astfel, condiţiile
pentru concurenţă reală, indiferent de naţionalitatea operatorilor economici. În vederea unei comunicări transparente şi eficiente cu toţi operatorii economici interesaţi, compania va aloca o secţiune specială, dedicată acestei proceduri, pe site-ul www.posta-romana.ro.

„După un an şi şase luni de când echipa pe care o coordonez a început definirea şi implementarea proceselor de reformă structurală a Poştei Române, stabilizarea financiară a acesteia ca o companie constant profitabilă, fără datorii şi cu un buget echilibrat între consum şi dezvoltare, prin începerea proceselor de îmbunătăţire a condiţiilor de muncă pentru cei peste 25.058 de angajaţi şi prin lansarea în consultare publică a transformării digitale a Poştei Române, se pun bazele celui mai amplu proces de modernizare şi aducere a companiei la realităţile şi viitorului pieţei.

Odată cu transformarea digitală a proceselor de business, de corespondenţă, curierat, servicii financiare, etc., Poşta Română va putea să îşi întărească şi consolideze poziţia în piaţă, dar şi să participe activ, ca în întreaga sa istorie, la vaste transformări sociale, aşa cum au fost iniţiate cele de incluziune financiară şi alfabetizare digitală a populaţiei României din zona rurală şi mic urbană, la care, ca vehicul, Poşta Română s-a angajat deplin prin această transformare a ei însăşi”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.

Invităm toţi operatorii specializaţi din piaţă, care pot oferi asistenţa tehnică necesară transformării digitale a fluxurilor operaţionale şi administrative ale Poştei Române, să se înscrie la procedura de consultare publică.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*