Murali Store: Vopselele Benjamin Moore au generat vânzări de peste 1 milion de euro de la preluarea licenței de distribuire și estimăm o creștere a cererii de 150% până la finalul anului

Adriana Dobriceanu. FOTO Endless Marketing

Murali Store, importatorul oficial al vopselelor premium Benjamin Moore în România și unul dintre cei mai mari distribuitori de vopsele de pe piața locală, a înregistrat o cifră de afaceri de 2,6 milioane de euro în 2022, în creștere cu 10% față de anul anterior. Pentru 2023, compania estimează că va depăși cifra de 3 milioane de euro, din care aproape jumătate va fi generată de produsele brandului american Benjamin Moore, liderul mondial pe segmentul vopselelor exclusiviste.

Murali Store, afacere fondată în Timișoara de familia Boie și Dobriceanu, a preluat licența de distribuire a vopselelor premium Benjamin Moore în ianuarie 2022, fiind singurul distribuitor al acestor produse pe piața din România. În perioada ianuarie 2022-mai 2023, produsele Benjamin Moore au generat aproximativ 1 milion de euro din veniturile totale ale companiei.

“Deși semnarea contractului direct cu Benjamin Moore SUA a fost o provocare mare, cel mai provocator a fost să redefinim standardele pieței de desfacere pentru că, în ceea ce privește produsele exclusiviste, piața românească este una tânără, cu un comportament de consum îndreptat spre un raport calitate-preț disproporționat. Însă, în ultimul an, piața a început să fie mai deschisă și mai orientată spre calitatea produselor pentru proiectele de amenajare a locuinței, ceea ce a dus la o creștere accelerată a interesului pentru vopsele exclusiviste. Astfel, în prima jumătate din 2023 comparativ cu aceeași perioadă din 2022, cererea pentru vopselele premium Benjamin Moore a crescut cu 50%”, declară Adriana Dobriceanu, co-fondator și CEO Murali Store.

Vopselele Benjamin Moore, supranumite “Bentley-ul vopselelor” din America, sunt preferate în general pentru amenajarea apartamentelor de lux, a caselor sau a showroom-urilor, comanda medie fiind de 2.000 euro. Printre cele mai căutate produse Benjamin Moore se numără vopselele  Aura, Regal, Scuff-X, Ceiling Paint și Ultra Spec.

Vânzarea de vopsele premium, favorizată de pandemie: creștere de 30%

De altfel, potrivit Murali Store, perioada pandemiei a favorizat piața de amenajări interioare, în special segmentul de produse de lux, tendință care se accentuează. Astfel, în ultimul an, cererea pentru vopselele premium a crescut cu 30% față de 2021, crescând totodată și valoarea proiectelor de aplicare a acestor vopsele. Cel mai mare interes pentru vopsele premium se manifestă în marile orașe din România, precum București, Timișoara, Cluj, Iași și Constanta.

“Evenimentele din ultimii ani, respectiv cele din contextul actual, își lasă amprenta, cu certitudine, și asupra pieței de amenajări, pentru că inevitabil vorbim despre producători care se confruntă cu lipsa materiilor prime, vorbim despre întârzieri în termenele de livrare sau despre produse indisponibile. De asemenea, prețurile au crescut și în zona de vopsele și finisaje, față de începutul anului 2022, însă ce este interesant este că previziunile legate de amenajările interioare de lux sunt optimiste. Astfel că, în 2023, ne așteptăm la o creștere de până la 30% pe acest segment, piața de amenajări interioare de lux fiind stabilă și, în ciuda inflației, în continuă dezvoltare și creștere”, adaugă Adriana Dobriceanu, co-fondator și CEO Murali Store.

Totodată, reprezentanții Murali Store estimează o creștere a cifrei de afaceri cu 22%, la peste 3 milioane de euro, pentru 2023, cea mai mare parte din afaceri fiind generată de proiecte de amenajare pe segmentul B2C.

În ultimul an a crescut cererea și din partea segmentului de business, în special din HoReCa, unde principalele proiecte amenajate cu vopsele de la Murali Store au fost Casa Mița Biciclista din București, unde s-au folosit vopsele Benjamin Moore pentru renovarea saloanelor, și Restaurantul Raionul de Pește din Floreasca.

“Fiind o deschidere tot mai mare față de produse exclusiviste și concepte unice de amenajare, dar și o tendință tot mai pronunțată din partea românilor de a apela la specialiști în a-și transforma casele în adevărate opere de artă, am decis să investim în extinderea business-ului, urmând să deschidem cel mai mare showroom de pe piața de profil din România în această vară, fiind al doilea după cel din Timișoara. De asemenea, continuăm consolidarea business-ului la nivelul întregii țări, prin parteneriatele deja existente cu distribuitori în Cluj, Iași, Galați, Râmnicu Vâlcea, Bacău, Sibiu, Baia Mare, Brașov și Constanța, vizând extinderea rețelei de distribuitori. Așadar, pot spune că suntem foarte optimiști față de felul în care se prezintă viitorul, atât pentru business-ul Murali Store, cât și pentru industria designului interior în România”, conchide Adriana Dobriceanu, co-fondator și CEO Murali Store.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*