În 2023, turismul românesc a avut o creștere de 23% a turiștilor străini sosiți în România

Adrian Voican

Cu aproape 100.000 de vizitatori, Bursa Internațională de Turism ITB Berlin este, fără îndoială, cel mai important eveniment turistic B2B din lume, atât prin numărul de participanți, cât și prin cei 5500 de expozanți, din 170 de țări participante.

Unde suntem noi aici? România, a participat cu o delegație compusă din 38 de co-expozanți, din care a făcut parte și Adrian Voican, vicepreședinte ANAT și președinte BIBI Group4Travel. Au fost promovate oferte turistice diversificate: de la circuite culturale, gastronomice și viticole, drumeții și călătorii, până la sejururi relaxante în zone balneo sau pe riviera românească. Ecoturismul a fost prezent prin diferite oferte care combină sportul cu turismul relaxant, alături de familie, în natură, una dintre zonele cele mai apreciate fiind Delta Dunării, tezaur unic în Europa prin biodiversitatea bogată, habitat natural pentru păsări din întreaga lume.

ITB Berlin 2024 a fost despre viitor, despre  afaceri, idei inovatoare și succes. S-a vorbit despre implementarea inteligenței artificiale și despre deficitul forței de muncă, despre turismul responsabil.

”La jumătatea lunii iunie, România va fi gazdă pentru întâlnirea #ECTAA – The European Travel Agents’ and Tour Operators’ Associations. Avem promisiunea unui sprijin de la “ANAT-ul european” atât pentru finanțări pe termen lung cat și pentru know how legat de tehnologie și sustenabilitate. Pe 12 iunie va avea loc la București un workshop privind garantarea pachetelor turistice. Vor fi prezentate soluții europene cu accent pe responsabilitatea turismului pentru biodiversitate și justiția climatică, cu exemple practice de soluții sustenabile, adică exact pe ceea ce s-a pus accentul la Berlin, în acest an.”, declară Adrian Voican, președinte BIBI Group4Travel.

Germania ocupă, an de an, primul loc în clasamentul țărilor emițătoare de turiști străini în România, cu 218,3 mii persoane în 2023, motiv pentru care este și va rămâne o piață prioritară. Totodată, este important de menționat că Germania este și principalul partener comercial al țării noastre.

Conform Eurostat, nopțile petrecute în unitățile de cazare din UE au ajuns la 2,9 miliarde, o creștere de 6,1 față de 2022 și 1,4 față de 2019. Numărul de turiști străini în România a avut o creștere importantă cu +23% fată de 2022, apropiindu-se de Slovacia și Cehia, care conduc clasamentul, cu o creștere de 29%. La polul opus, Croația, proaspăt intrată în Schengen, a avut o creștere de doar 2%, în timp ce Luxemburg a stagnat.

Pentru 2024, România previzionează o evoluție pentru turismul de incoming, cu valori peste anul 2019. ȘI această previziune ar fi fost mult mai optimistă dacă România ar fi fost inclusă în spațiul Schengen și pe cale terestră, fapt care ar fi condus la un mai mare interes din partea turiștilor străini, pentru destinațiile turistice autohtone.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*