IMM-urile românești primesc sprijin pentru creșterea comerțului electronic transfrontalier prin programul e-export nation, lansat de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Poșta Română și eBay

FOTO Grayling

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Compania Națională “Poșta Română și eBay lansează astăzi proiectul e-export nation, o inițiativă ce are ca scop să sprijine creșterea exporturilor online de produse ale afacerilor românești. e-export nation este o platformă care simplifică activitatea de export online și își propune să contribuie la dezvoltarea IMM-urilor din România.

Afacerile românești care se înscriu în acest program sunt sprijinite să-și exporte produsele în peste 190 de țări, prin intermediul eBay, considerată una dintre cele mai mari platforme de comerț electronic din lume. Astfel, clienții din diferite țări care aleg să cumpere de la comercianți români își pot primi produsele la costuri optime și în cel mai bun timp de livrare, folosind serviciile Poștei Române.

„Comerțul online românesc este una dintre industriile naționale care înregistrează creșteri exponențiale de la an la an. Între 2018 și 2022, statisticile arată o creștere de peste 80% a acestui segment, ajungând în prezent la o valoare nominală de peste 6,3 miliarde de euro. Considerăm că programul e-export nation are un potențial catalizator pentru continuarea și chiar accelerarea acestei rate de creștere. De asemenea, prin deschiderea pieței la comerțul electronic transfrontalier, urmărim să sprijinim creșterea performanțelor IMM-urilor din România și crearea de noi fluxuri de venit pentru acestea.“, a declarat Sebastian Burduja, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.

IMM-urile se pot înscrie în acest program pe website-ul https://export.ebay.com/ro/e-export/ și beneficiază, printre altele, de listarea gratuită a produselor pe eBay în primele 3 luni, training personalizat și tarife reduse.

„România este una dintre țările cu cea mai rapidă creștere din portofoliul nostru de piețe emergente. Prin programul e-export nation ajutăm IMM-urile românești să fie vizibile pentru cei 133 de milioane de cumpărători activi pe care eBay îi are în 190 de piețe din întreaga lume. Le oferim sfaturi practice pentru a putea folosi eficient serviciile și oportunitățile de export, precum și multe alte beneficii de economisire a costurilor. În esență, le arătăm cum pot să-și dezvolte afacerea și să se extindă la nivel global”, a menționat Michael Sokolovsky, Head of Communications & Marketing eBay EMEA emerging markets.

Clienții internaționali care folosesc Poșta Română pentru livrare primesc un pachet de beneficii: reduceri tarifare pentru trei categorii de servicii, preluare gratuită, livrări de 2-3 zile pentru EMS (Express Mail Service), costuri reduse pentru volume mari.

“Dorim să ușurăm startul comercianților români pe piața globală prin facilitățile pe care Compania le oferă prin acest program, astfel încât ei să se poată concentra mai mult pe viziunea antreprenorială și pe felul în care își pot dezvolta afacerile pe termen lung. Această inițiativă este doar un prim pas în a aduce antreprenoriatul românesc în rândul priorităților Poștei Române. Credem în parteneriatul lansat astăzi și în faptul că prin educarea IMM-urilor către e-commerce contribuim la stimularea producției românești și a exportului.”, a declarat Valentin Ștefan, Director General al Companiei Naționale „Poșta Română”.

 

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*