
Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, extinde în Constanța proiectul Next Generation Sustainable Electric-Vehicle Ecosystem for Delivery, în parteneriat cu Uny (fost E-Mobility Rentals) și Kaufland România. Demersul, finanțat cu sprijinul EIT Urban Mobility, o inițiativă a Institutului European pentru Inovație, organism al Uniunii Europene, este dedicat livratorilor și are ca obiectiv dezvoltarea unei rețele integrate de stații pentru încărcare și schimb rapid al bateriilor, susținând astfel electrificarea flotelor urbane, în special în segmentul livrărilor last-mile.
În contextul unei colaborări pe termen lung, prin această inițiativă, Glovo si Uny vizează reducerea emisiilor de carbon, diminuarea poluării fonice, îmbunătățirea siguranței rutiere prin standardizarea echipamentelor, precum și creșterea eficienței operaționale a livrărilor urbane.
După lansarea din Timișoara și București, proiectul NG SEED continuă la Constanța, unde au fost puse la dispoziția livratorilor 20 de vehicule cu emisii zero și 4 stații de încărcare și schimb rapid al bateriilor, o parte dintre acestea instalate în parcările magazinelor Kaufland România.
Peste 20 de livratori au participat la evenimentul organizat în Constanța, aceștia beneficiind de un program practic de instruire privind utilizarea vehiculelor electrice și a infrastructurii asociate.
„Ne reafirmăm angajamentul pentru o mobilitate urbană sustenabilă și continuăm să sprijinim dezvoltarea unei infrastructuri moderne pentru vehicule electrice, contribuind în același timp la creșterea siguranței rutiere. Inițiativa lansată la Constanța face parte dintr-un plan mai amplu, cu obiectivul de a deveni un exemplu de bune practici pentru livrări urbane eficiente și cu impact minim asupra mediului.”, a declarat Zoe Giardino, Manager Impact & Sustenabilitate, Global HQ, Glovo.
„Cu fiecare proiect implementat alături de partenerii noștri, Glovo și Kaufland, transpunem inovația de ultimă oră direct pe străzile orașelor din România. Infrastructura noastră le oferă livratorilor acces rapid la vehicule electrice și stații inteligente de schimb al bateriilor, așa că livrările devin mai eficiente și mai prietenoase cu mediul. Faptul că reușim să reducem emisiile de carbon și costurile și, în același timp, să ajutăm comunitatea să respire un aer mai curat ne motivează să continuăm să creștem acest model de infrastructură verde.”, a declarat Eduard Anghel, Head of Innovation and Vision, Uny.
„La nivel de grup, ne-am propus ca până în 2050 să atingem obiectivul de zero emisii operaționale de gaze cu efect de seră de-a lungul întregului lanț de aprovizionare. Acest lucru înseamnă că nu ne preocupă doar propriile emisii, ci întreg lanțul de aprovizionare: de la agricultură la producție și transport, până la utilizarea responsabilă a resurselor. Ne bucurăm că putem susține un proiect care se aliniază obiectivelor noastre de sustenabilitate.”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.
Peste 400 de tone de CO2 evitate în ultimii 2 ani și economii de aproape 1 milion RON
După un proiect pilot lansat în 2023 menit să încurajeze serviciile de livrare eco-friendly, pornit inițial cu 24 de vehicule, flota de vehicule electrice Uny utilizată de curierii care folosesc platforma Glovo a ajuns în prezent la 109 de unități, dintre care 35 de e-cars și 74 de e-mopede. Doar prin proiectul NG SEED sunt disponibile 20 de vehicule electrice (autoturisme și scutere) în București, 20 de autoturisme electrice în Timișoara, alături de cele 20 de scutere electrice din Constanța.
Până în prezent, rezultatele acestui parteneriat sunt următoarele:
- 528 swap-uri de baterie realizate, echivalentul a 1.868.760 km parcurși fără emisii în zone urbane;
- 125 litri de combustibil fosil economisiți, echivalentul unei reduceri majore a dependenței de surse de energie poluante;
- 430 tone de CO₂ evitate, contribuind activ la reducerea amprentei de carbon în orașe;
- Peste 830.000 RON economisiți, datorită eficienței energetice a vehiculelor electrice comparativ cu cele convenționale.
Be the first to comment