FOTO Ionuț Nedea – CEO Litoralulromanesc.ro a anunțat că cele mai căutate stațiuni au fost Mamaia și Eforie Nord. Durata medie a sejurului a fost de 5,4 zile, iar valoarea medie a pachetului turistic – 470 de euro

Litoralul românesc. FOTO Paul Alexe

Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro, a anunțat că în acest sezon estival cele mai căutate stațiuni au fost Mamaia și Eforie Nord, iar durata medie a sejurului a fost de 5,4 zile. De asemenea, valoarea medie a pachetului turistic s-a ridicat la 470 de euro.

Cele mai căutate stațiuni vara aceasta au fost Mamaia și Eforie Nord, care au cumulat aproximativ 35% din totalul rezervărilor făcute la mare prin Litoralulromanesc.ro, cele două destinații având și cea mai mare capacitate de cazare, precum și unități hoteliere din toate categoriile atât în ceea ce privește clasificarea, cât și tarifele. Pe locul trei în topul stațiunilor populare în 2021 se află Neptun-Olimp, apoi Jupiter și Saturn – aproape la egalitate în preferințele turiștilor care au ajuns la mare în această vară, fiind urmate de Venus, Costinești, Eforie Sud și Mangalia. Durata medie a sejurului în acest an a fost de 5,4 zile, similară cu cea din ultimii doi ani, iar valoarea medie a pachetului turistic a fost de 470 euro, la același nivel ca în ultimii doi ani.

Cei mai mulți turiști care și-au făcut vacanțele în stațiunile autohtone de la Marea Neagră au venit din București (34,26%), podiumul fiind completat de județele Timiș (7,13) și Cluj (5,75%). În top 10 mai intră județele Iași (5,60%), Brașov (4,89%), Prahova (4,13%), Argeș (3,09%), Dâmbovița (2,11%), Bacău (2,06%), Bihor (1,97%).

“O tendință nouă față de anii trecuți: turiștii au evitat să aibă datele de check-in și check-out în zilele de weekend pentru a evita aglomerația de pe autostradă și, în general, de pe șosele din țară. Așa încât mulți au ales să se cazeze la hotel în timpul săptămânii, dar să prindă totuși weekend-ul la mare”, a mai menționat Ionuț Nedea.

El a precizat că gradul de satisfacție al turiștilor în ceea ce privește curățenia din hotelurile în care s-au cazat este de 8,38 din 10, în vreme ce la capitolul “Servicii” nivelul de satisfacție este de 8,19.

“În unele cazuri, turiștii au fost atât de mulțumiți de hotelul ales, încât ne-au sunat în call center pentru a-și rezerva sejurul pentru vara 2022 chiar în momentul în care erau la recepție și făceau check-out-ul”, a completat Ionuț Nedea.

El a precizat că un alt trend care a început în 2020, odată cu declanșarea pandemiei, și s-a accentuat anul acesta este preocuparea mai mare pe care o manifestă românii față de condițiile de cazare, în special față de curățenia din hoteluri, în raport cu prețul plătit pe sejur, mulți turiști fiind dispuși să achite un tarif mai mare, dar să opteze pentru un pachet mai complex, cu mai multe facilități incluse și cu garanția unor standarde de calitate înalte. Tocmai de aceea, primele locuri care s-au epuizat în acest sezon au fost cele în hotelurile all-inclusive, categorie unde cererea a depășit oferta existentă în acest moment.

Nedea a mai spus că bilanțul realizat la finalul sezonului estival de către Litoralulromanesc.ro, arată că agenția raportează în acest an vânzări de 165 milioane de lei, în creștere cu 65% față de 2020 și cu 26% față de cifrele înregistrate în 2019, în condițiile în care, prin intermediul său, vara aceasta au ajuns în stațiunile românești de la mare peste 200.000 de turiști, în creștere cu 31% față de 2020.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*