CFR SA a lansat licitația pentru modernizarea infrastructurii feroviare și creșterea vitezei de circulație la 160 km/h între Caransebeș – Lugoj – Timișoara Est

Calea ferată. FOTO Joshua_Willson
Calea ferată. FOTO Joshua_Willson

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunile Caransebeș – Lugoj (lotul 1) și Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), aferente obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi  120 km/h pentru trenurile de marfă.

Valoarea financiară totală estimată a contractelor este de 3.180.021.255,45 RON, lei fără TVA, din care 1.437.751.581,09 RON, fără TVA, pentru secțiunea Caransebeș – Lugoj (lotul 1), respectiv 1.742.269.674,36 RON, fără TVA, pentru secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, Programe din Fondul de Coeziune (FC).

Proiectul de modernizare pe cele două subsecțiuni Caransebeș – Lugoj (Lot 1) şi Lugoj – Timișoara Est (Lot 2) cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii) și de protecţia mediului.

Obiective principalele ale programului de modernizarea pe tronsonul feroviar Caransebeș – Lugoj – Timișoara Est sunt:

  • îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
  • modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
  • modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • dublarea liniei pe toată lungimea;
  • construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord;
  • montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
  • instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
  • montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două secțiuni se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Durata de implementare a contrctului este de 102 luni, din care 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 26.07.2021, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*