Analiză LEKTRI.CO: Parcul auto electric din România a continuat să crească în 2024, până la aproximativ 54.500 automobile

Mașină electrică. FOTO Total PR

LEKTRI.CO, unul dintre cei mai importanți jucători în domeniul mobilității electrice din România, prezintă indexul de e-mobilitate pentru anul 2024. Conform datelor centralizate până la finalul lunii decembrie, România a încheiat anul cu un parc auto de  54.471 de mașini electrice, dintre care 49.594 sunt autoturisme.

Conform analizei LEKTRI.CO, ce are la bază datele oficiale publicate de DRPCIV, până la 31 decembrie 2024 erau înmatriculate în România următoarele vehicule electrice: 49.594 autoturisme, 1.681 autovehicule de transport mărfuri, 1.503 autobuze si microbuze, 1.652 motociclete, 20 de autotractoare, 13 vehicule pentru scopuri speciale și 8 mopede.  Analiza LEKTRI.CO are în vedere autoturismele și autovehiculele de transport mărfuri.

În 2024, numărul de autovehicule electrice înmatriculate în România a crescut cu 27% față de anul precedent, de la 40.286 de unități, până la 51.230 de autovehicule. Totodată, gama de mașini electrice s-a diversificat. Per total, ritmul de creștere a pieței autovehiculelor electrice a scăzut, influențat de mai mulți factori. Subvenția pentru achiziția de vehicule electrice oferită de stat s-a diminuat în comparație cu anii anteriori, iar în paralel, piața anticipează lansarea model Dacia Spring, cea mai populară din România.

Graficul de mai jos prezintă mărcile auto electrice cu peste 300 de înmatriculări în România până la finalul anului 2024. Dacia Spring conduce detașat clasamentul, cu 17.947 vehicule înmatriculate, fiind urmată la mare distanță de Tesla, care are 8.457 de înmatriculări. Podiumul este completat de Volkswagen, cu 4.895 de automobile electrice înmatriculate în România. Cele trei mărci auto reprezintă 61% din întregul parc auto electric din România.

În privința modelelor, Dacia Spring, alături de Tesla Model 3 și de Tesla Model Y sunt cele mai bine vândute mașini electrice în România, reprezentând 50% din totalul mașinilor electrice.

„Remarcăm o încetinire a creșterii pieței auto electrice în România, însă acest rezultat era de așteptat având în vedere trendul similar de la nivelul Uniunii Europene, dar și scăderea semnificativă a subvențiilor oferite de guvern celor care decid să achiziționeze un astfel de automobil. Credem, însă, că piața locală va cunoaște o revigorare odată cu lansarea noului model Dacia Spring”, a declarat Claudiu Suma, CEO LEKTRI.CO.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*