3 modele de start-up-uri fintech care s-au dezvoltat cel mai mult în pandemie

În timpul pandemiei de coronavirus, când multe business-uri s-au confruntat cu perioade de incertitudine economică, start-up-urile fintech s-au bucurat de o dezvoltare rapidă și au început să fie considerate unele dintre cele mai atractive domenii pentru investiții. La nivel global, peste 33% dintre investițiile venture capital  în 2021 au vizat start-up-uri fintech. Cu toate acestea, mulți dintre jucătorii din zona fintech ezită să se gândească la o expansiune internațională semnificativă, din cauza reglementărilor și normativelor diferite de la o țară la alta. Totuși, 3 modele de start-up-uri fintech și-au demonstrat marea putere de adaptabilitate în ce privește implementarea pe noi piețe, configurându-se în tipuri de business-uri noi, foarte dinamice, adevărate afaceri ale viitorului. Modelele de start-up-uri fintech care s-au dezvoltat cel mai mult în pandemie sunt:

Neobăncile. Cunoscute și sub numele de „Challenger Banks”, neobăncile se deosebesc de băncile tradiționale prin faptul că sunt construite pe platforme digitale și mobile. Așadar, nu au sucursale fizice, ci pun în practică un concept și o experiență nouă pentru clienții lor. Neobăncile au apărut în lume în urmă cu aproximativ 5 ani. Monzo, Revolut sau Nubank sunt câteva dintre neobăncile cele mai cunoscute.

Platformele de tranzacționare acțiuni cu comision zero. Robinhood, care a pătruns deja și în Europa, este cea mai cunoscută platformă de acest tip, care propune varianta de brokeraj online cu comisioane zero. Compania care a propus acest serviciu, cu sediul în California și care a pornit inițial ca o aplicație mobilă, s-a dezvoltat rapid prin conceptul său nou de „democratizare a finanțelor”. Iar în condițiile în care multe business-uri s-au închis în pandemie și acest tip de start-up fintech s-a dezvoltat semnificativ în ultimul an.

Cumperi acum, plătești mai târziu (Buy Now, Pay Later sau BNPL). Aceasta este cea mai recenta metoda alternativa de plată, deja foarte populară la nivel global în special în rândul Generației Z și Millennials. BNPL oferă cumpărătorilor posibilitatea de a accesa instantaneu opțiunea de a plăti mai târziu pentru cumpărăturile pe care le fac, fără să completeze cereri de finanțare sau să aștepte timp îndelungat pentru răspuns la solicitarea lor. Într-o epocă în care digitalizarea este din ce în ce mai prezentă în viețile oamenilor, este vital pentru comercianți să ofere clienților metode de plată alternativă care să facă experiența de shopping mai facilă și să minimizeze numarul clientilor care renunță la coșul de cumpărături. În România, principala soluție Cumperi acum, plătești mai târziu este oferită de Mokka. Aceasta asigură consumatorilor avantajul unui proces de plată flexibil, adaptabil nevoilor lor. Propriu-zis, clienții pot cumpăra orice din magazine fizice sau online care accepta Mokka la plata și apoi aleg planul de rambursare care li se potrivește – mai scurt sau mai lung, de la 3 până la 24 de luni, pentru achiziții mari. Cumperi acum, plătești mai târziu este un serviciu popular în special printre tinerii din Generația Z și Millennials. Reticenți față de produsele bancare tradiționale, aceștia preferă BNPL pentru ușurința procesului de achizitie si plata, comoditatea  rambursarii ratelor și transparența întregului proces. Serviciul Mokka are avantajul de a fi disponibil pentru toate canalele de vânzare – de la magazine tradiționale, la cele online și aplicațiile mobile, oferă opțiuni flexibile de plată și face achizițiile mai ușoare.

„În 2021 am lansat serviciul Mokka în România și l-am transformat în principala soluție Cumperi acum, plătești mai târziu (Buy Now, Pay Later/BNPL) de pe piață. Serviciul Mokka funcționează deja în câteva sute de magazine online și offline ale unor parteneri importanți din retail (CCC, Noriel, Lensa, Mobexpert, Ideall, Humanic) și totodată vrem să cooptăm alți noi parteneri, în special din segmente ca modă, călătorii, frumusețe, bijuterii și altele. Ne dorim să colaborăm cu furnizorii de servicii de plată și platforme de comerț electronic pentru a face serviciul Cumperi acum, plătești mai târziu mai ușor accesibil pentru comercianții mici și mijlocii și pentru a-l transforma  într-o procedură standardizată de plată în toată România. De altfel, o cercetare asupra obiceiurilor de consum realizată recent arată că mai mult de 55% dintre români doresc să folosească metoda de plată Cumperi acum, plătești mai târziu în următoarele 12 luni”, spune Alexandru Balaci, CEO România Revo Technologies, fintech-ul care a adus serviciul Mokka în România.

Prezent în Europa Centrală și de Est și cu intenția de a acoperi cât mai multe piețe din această zonă, serviciul Mokka funcționează în baza respectului față de consumatori si de reglementările locale:

„Exista jucători în piața de finanțare retail care încearcă să ocolească reglementările locale”, spune Alexandru Balaci. „Noi credem însă în buna colaborare atat cu consumatorii, cat cu autoritățile de reglementare și le oferim tot suportul ca să ne asigurăm că înțeleg produsele și serviciile noastre. Totodată, sprijinim crearea unor reguli clare, care pot fi o bază solidă pentru dezvoltarea pe termen lung a serviciului Cumperi acum, plătești mai târziu”, adaugă CEO-ul Revo Technologies România.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*