
DS Smith, parte a grupului International Paper și lider global în soluții de ambalare sustenabilă, lansează noi perspective asupra modului în care ambalajele inteligente pot reduce costurile livrării eCommerce – în special în etapa „last mile”, care reprezintă până la 41% din costul total al lanțului logistic.
„În România, vedem o creștere semnificativă a interesului pentru ambalaje circulare. Clienții din eCommerce caută soluții care să îmbine sustenabilitatea cu eficiența operațională. Ambalajul nu mai este o cutie – este o decizie strategică”, explică Christian Schmidt, Director General DS Smith Packaging Romania.
5 moduri în care DS Smith optimizează ambalarea în eCommerce:
- Reducerea daunelor și a retururilor prin design optimizat; posibilitatea adăugării unor caracteristici de sigilare, deschidere și resigilare sustenabile sau design anti-furt;
- Respectarea reglementărilor europene (PPWR) – 56% dintre clienți folosesc deja ambalaje reciclabile, 49% reduc semnificativ spațiul gol; Adaptarea ambalajelor la produse, simplificarea gamei de ambalare și eliminarea sau înlocuirea materialelor care nu se pot recicla;
- Consultanță personalizată și audit al procesului de ambalare; dezvoltarea ambalajului în jurul produsului;
- Total Cost Optimization (TCO) – Facilitarea unor decizii bazate pe date concrete, datorită instrumentelor digitale unice, care calculează costurile soluțiilor de ambalare în tot ciclul logistic, ca parte integrantă a operațiunilor;
- Testare & validare înaintea implementării, pentru reducerea riscurilor operaționale, inclusiv posibilitatea adăugării unor senzori în interiorul coletelor, care să colecteze date din teren în timp real.
Reglementările devin oportunitate
În contextul noilor norme europene privind ambalajele și reducerea deșeurilor (PPWR), DS Smith oferă companiilor instrumente concrete pentru a respecta legislația, dar și pentru a-și îmbunătăți performanța financiară și percepția de brand.
„Transformăm provocările de reglementare într-o oportunitate de diferențiere. Designul sustenabil aduce economii reale și loialitate din partea consumatorilor”, adaugă Christian Schmidt, Director General DS Smith Packaging Romania.
Be the first to comment