BestJobs: O treime dintre angajați sunt nehotărâți cu privire la întoarcerea la birou. 24% preferă să lucreze în continuare remote

Spațiu de birouri. FOTO 12019
Spațiu de birouri. FOTO 12019

Relaxarea restricțiilor a adus în discuție reîntoarcerea la birou a angajaților, care în ultimul an și-au mutat activitatea acasă sau în spațiul care le oferea cel mai mult confort și siguranță. Perioada pandemiei a fost una care a accelerat capacitatea de adaptabilitate a angajaților, dar și a modului de funcționare a companiilor. După această perioadă, 43% dintre angajați ar prefera întoarcerea la birou sau un sistem de lucru hibrid, care ar presupune mai mult lucrul de la birou, pentru un confort emoțional sporit și productivitate mai bună. Doar un sfert dintre respondenți (24%) declară că s-au adaptat suficient de bine pe plan emoțional și ca mod de lucru încât să prefere lucrul de acasă sau un sistem hibrid care favorizează acest mod. 33% dintre ei sunt încă nehotărâți.

Productivitatea angajaților este principalul aspect în evaluarea celui mai eficient mod de lucru. Astfel, 53% spun că nu observă mari schimbări din acest punct de vedere în sistemul de lucru actual comparativ cu începutul pandemiei. 23% s-au adaptat atât de bine la schimbările din această perioadă încât au reușit chiar să își crească productivitatea, în timp ce, pentru 17%, acest efort prelungit și-a spus cuvântul inclusiv asupra eficienței muncii lor.

Întrebați ce anume influențează cel mai mult productivitatea, angajații spun că presiunea de a face față la mai multe sarcini în același timp (23%), programul imprevizibil de muncă, care nu mai face posibilă delimitarea între viața personală și cea profesională (19%) și volumul prea mare de muncă (19%).

Fluctuațiile de productivitate se resimt în rezultatele muncii angajaților. 22% dintre ei mărturisesc că alocă mai mult timp pentru același volum de sarcini. Alți 16% dintre respondenți se simt copleșiți și ajung să amâne sarcinile, în timp ce 14% se plâng de ratarea sau chiar pierderea clienților. Alți 13% dintre angajați observă că, pe fondul lipsei de concentrare, greșelile în executarea sarcinilor de serviciu s-au înmulțit. 12% se plâng că au dificultăți în a înțelege cerințele superiorilor.

Facilitarea dezvoltării profesionale pe primul loc în topul cerințelor de la angajatori

Angajații consideră că șefii le-ar putea oferi anumite beneficii, pentru a avea un randament mai bun la locul de muncă. Astfel, 37% dintre respondenți spun că ar avea nevoie de un training de dezvoltare profesională și dobândirea de noi competențe. 22% s-ar bucura de un program flexibil, în timp ce 12% și-ar dori zile libere suplimentare. Pentru alții, important ar fi să primească sprijin financiar pentru întreținerea și supravegherea copiilor în timpul programului (bonă, afterschool, creșă etc.), așa cum au răspuns 8% dintre angajații chestionați, dar și acces la servicii de wellness (5%) sau consiliere psihologică (3%).

Time managementul și echilibrul dintre viața personală și cea profesională – provocările principale în această perioadă

Cea mai mare provocare cu care s-au confruntat angajații este aceea de a respecta clar timpul alocat biroului, astfel încât să nu interfereze cu timpul personal, după cum ne-au spus 24% dintre respondenți. Alți 25% dintre angajați simt că le este greu să gestioneze corect timpul la birou, astfel încât să evite supraîncărcarea cu sarcini. Pentru 14%, dificultatea a fost să își aducă la zi competențele digitale, astfel încât să facă față schimbărilor în mediul de lucru.

Cel mai mult le-au lipsit întâlnirile cu echipa

Acum, când munca de acasă nu mai este impusă și angajații au posibilitatea de a alege, în cele mai multe cazuri, de unde să lucreze, aceștia văd că interacțiunea cu membrii echipei este foarte importantă pentru starea lor mentală și le-a lipsit în această perioadă (25%). Părerile sunt împărțite când vine vorba de a rămâne să lucreze în continuare numai de acasă. În timp ce 9% spun că abia au apucat să se obișnuiască cu acest mod de lucru, 19% nu s-ar mai întoarce la birou, iar 11% s-ar simți mai stresați să continue așa.

Adaptabilitatea rămâne lecția de bază a acestei perioade

Mai mult de jumătate dintre respondenți (56%) au ajuns la concluzia că pentru a rezista pe actuala piață a muncii, modelată de pandemie, este nevoie să dai dovadă de adaptabilitate sau chiar capacitatea de reinventare profesională. 21% consideră că le-a fost de folos rezistența la stres și efort. 11% pun accent pe comunicare și tot atâția pe competențele digitale.

Sondajul a fost efectuat în perioada 4-14 iunie pe un eșantion de 937 utilizatori de internet din România.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*