Au început lucrările, pentru viteza de 120 km/h, pe tronsonul feroviar Buzău – Făurei

Cale ferată. FOTO Pixabay.com

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că șantierul feroviar de pe tronsonul  Buzău – Făurei (firul II) este operațional, lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare fiind în plină desfășurare pe întreaga distanță, în lungime de 38,6 km, cu fronturi de lucru deschise pe ambele loturi Buzău – Buzău Sud – Cilibia (lotul I) și Cilibia – Făurei (lotul II).

Lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare pe intervalul

Buzău – Buzău Sud – Cilibia – Făurei, km 129+016 -167+700 (firul II) sunt incluse în programul de investiții al Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, cu finanțare de la Bugetul de Stat și au drept scop creșterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători de la 30 km/h la 120 km/oră.

Șantierele de lucrări sunt deschise la această oră pe ambele loturi, Buzău – Buzău Sud – Cilibia (lotul I), în lungime de 19,6 km și Cilibia – Făurei (lotul II), în lungime de 19 km, unde concomitent cu operațiunile de demontare a vechii infrastructuri, se acționează în același timp și pentru montarea liniei noi, a traverselor de beton și a aparatelor de cale, pe întreg traseul urmând a fi introduce, la finalul lucrărilor, 25 de aparate noi de cale.

De asemenea, în cadrul acestor ample lucrări de reînnoire a infrastructurii feroviare, prin ȋnlocuirea la rând a elementelor căii, realizarea căii fără joante şi aducerea liniei ȋn parametrii tehnici proiectați, sunt prevăzute inclusiv lucrări de reparații și de montare dale de beton la cele 12 treceri la nivel cu calea ferată și pe zona terasamentelor de la podurile aflate la km 161+913 și km 166+208.

Cele două contracte de lucrări au fost semnate pe 14 iulie 2021, iar în data de 21 iulie 2021 a fost emis Ordinul de Începere. Valoarea totală a lucrărilor este de 41,7 mil. lei, sursa de finanțare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

În prezent, durata călătoriei unui tren Interregio între Buzău și Făurei (firul I) este de 41-45 de minute, iar după finalizarea lucrărilor pe firul II, trenurile Interregio vor circula cu viteza maximă de 120 km/h și vor parcurge cei aproximativ 40 km în 27 de minute.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, prin programul de investiții implementat și derulat pe secția de cale ferată Buzău – Buzău Sud – Cilibia – Făurei (firul II), pe o lungime totală de 38,6 km, contribuie astfel la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin îmbunătăţirea calităţii transportului și sporirea vitezei de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de călătoridar și la dezvoltarea relațiilor comerciale zonale cu operatorii de transport, transportul feroviar fiind astăzi nu doar cel mai ecologic mod de transport, dar și o variantă rapidă și sigură atât pentru traficul de călători, cât și pentru cel de marfă.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*