Analiză LEKTRI.CO – Piața auto electrică din România a crescut cu 89% în august 2025, chiar și în lipsa programului Rabla

Mașină electrică. FOTO Total PR

LEKTRI.CO, unul dintre principalii jucători din domeniul mobilității electrice din România, publică cele mai recente date despre piața auto electrică. Luna august 2025 marchează o creștere de 89% a înmatriculărilor față de aceeași perioadă a anului trecut. Acest lucru confirmă faptul că predictibilitatea și prețurile corecte joacă un rol esențial în alegerile șoferilor, chiar și în lipsa subvențiilor de la stat.

Potrivit datelor centralizate de LEKTRI.CO, în august au fost înmatriculate 1.335 de noi vehicule electrice (dintre care 57 vehicule comerciale ușoare – LCV), reprezentând 6,11% din totalul înmatriculărilor de autovehicule noi din această lună.

„Observăm o continuă consolidare a pieței auto electrice din România. Chiar și fără programul Rabla, care anul acesta a fost amânat față de calendarul obișnuit, cifrele din august confirmă că există o cerere solidă. Estimăm că anul 2025 va încheia cu un nivel similar sau chiar peste cel din 2024, ceea ce confirmă maturizarea pieței locale de e-mobilitate”, a declarat Claudiu Suma, CEO LEKTRI.CO.

În august 2025, Hyundai Kona a dominat topul înmatriculărilor (298 unități) și Inster pe locul trei (110 unități), pe locul 2 fiind clasată Tesla Model 3 (176 unități). În tot acest timp, Ford Puma și Explorer au completat Top 5, iar Dacia Spring a surprins negativ, coborând pe locul 28 cu doar 8 unități înmatriculate.

În primele 8 luni din 2025, parcul de vehicule electrice a crescut cu 7.005 unități, fiind înmatriculate 7.929 de automobile noi și radiate 924, iar cu doar 4 luni rămase și 4.748 de unități necesare pentru a egala nivelul din 2024, prognoza indică cel puțin menținerea performanței de anul trecut; performanța excelentă din august a ridicat Hyundai Kona pe locul 3 în clasamentul anual, Hyundai Inster pe 7, în timp ce Dacia Spring rămâne lider, dar riscă să piardă prima poziție dacă vânzările reduse persistă.

La nivelul întregului parc auto electric din România, Dacia Spring rămâne cea mai populară mașină electrică, cu 19.146 de unități (32,9% din total). Urmează Tesla Model 3 (5.528 unități) și Tesla Model Y (3.623 unități). Hyundai Kona, datorită performanței recente, a urcat pe locul 4 în clasamentul general, depășind Renault Zoe. La finalul lunii august, parcul auto electric din România a ajuns la 58.235 de unități înmatriculate, incluzând și cele 50 de vehicule radiate în cursul lunii.

În paralel cu creșterea parcului auto, infrastructura de încărcare se extinde constant. Marii operatori precum Renovatio e-Charge, Eldrive, PPC Blue, E.ON Drive, Mol Plugee, EVConnect, Plugpoint, EvGoSmartCharge, OMV-Petrom și alții continuă să instaleze noi puncte de încărcare lunar, menținând România într-un ritm de dezvoltare susținut.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*