Datele Revolut arată creșteri semnificative ale cheltuielilor cu începerea anului școlar, în Europa Centrală și de Est

Revolut. FOTO Revolut

Revolut publică cel mai recent raport privind cheltuielile făcute de utilizatorii săi din șase piețe dinEuropa Centrală și de Est (CEE): România, Polonia, Ungaria, Cehia, Lituania și Slovacia și care indică o creștere semnificativă a costurilor pentru începerea noului an școlar. Analiza, care acoperă tranzacțiile efectuate de clienții Revolut între 1 august și 8 septembrie 2025, arată o majorare importantă de la an la an a cheltuielilor pentru produsele și serviciile legate de educație.

Cele mai mari creșteri ale sumelor cheltuite au fost observate pentru categoriile de produse îmbrăcăminte și papetărie, ceea ce a avut un impact semnificativ asupra bugetelor familiilor. În Slovacia, cheltuielile pentru îmbrăcăminte au crescut cu 117%, mai mult ca dublu, față de aceeași perioadă din 2024. În mod similar, cheltuielile pentru îmbrăcăminte pentru clienții maghiari au crescut cu 86%, în timp ce cheltuielile în Lituania au crescut cu 46% și în Polonia cu 45%.

Sumele cheltuite pentru articolele de bază pentru educație s-au majorat și ele substanțial. În Cehia, sumele cheltuite pentru papetărie aproape s-au dublat față de anul precedent, în timp ce în Lituania, aceeași categorie a înregistrat o creștere cu 92% a sumelor totale cheltuite. Datele indică, de asemenea, o creștere notabilă a cheltuielilor pentru bunuri digitale și activități în cluburi sportive. Cheltuielile pentru bunuri digitale și softuri în Slovacia au înregistrat o creștere de 137%, în timp ce în Ungaria s-au majorat cu 100%. Între timp, cheltuielile pentru activitățile sportive au crescut cu 101% în Slovacia și cu 65% în Polonia, subliniind accentul tot mai mare pe activitățile extrașcolare.

În cadrul fiecărei țări, cheltuielile au variat semnificativ în funcție de categorie. În Polonia, clienții au cheltuit cel mai mult pe îmbrăcăminte (41 euro), iar cel mai puțin pe articole de papetărie (15 euro). În Republica Cehă, cea mai mare cheltuială medie per tranzacție a fost pentru licee și universități, la 303 euro, în timp ce cea mai mică a fost pentru articole de papetărie, la 16 euro. În Ungaria, cea mai mare cheltuială medie a fost, de asemenea, pentru licee și universități, cu un total de 189 euro, iar cea mai mică a fost pentru articole de papetărie, de 12 euro. Pentru Lituania, cea mai mare medie a fost în categoria licee și universități, la 151 euro, iar cea mai mică a fost pentru articole de papetărie, la 11 euro. În cele din urmă, în Slovacia, cele mai mari cheltuieli medii au fost pentru îmbrăcăminte (45 euro), iar cele mai mici pentru articole de papetărie (15 euro).

În România, categoria școli elementare și gimnaziale a înregistrat cea mai mare cheltuială medie per tranzacție, de 180 euro, în timp ce cea mai mică a fost pentru articole de papetărie, de 15 euro per tranzacție. Pentru îmbrăcăminte, un client român a plătit în medie 40 euro per tranzacție, pentru licee și universități aproximativ 91 euro, pentru sport și cluburi, 28 euro și pentru cărți 24 de euro, a doua cea mai ridicată sumă după Lituania (26 euro) dintre toate piețele analizate.

„Inovația este esențială pentru Revolut, răspunzând nevoilor financiare ale clienților cu o varietate de produse – conturi multivalutare, transferuri instant, instrumente de bugetare și de economisire. Îi ajutăm pe consumatori să gestioneze în mod responsabil momente importante din viață, printre care și începutul anului școlar, oferind Conturi de economii instant cu dobândă, în moneda locală. Pentru clienții care vor să depună surplusul de bani în instrumente cu riscuri scăzute, cum sunt fondurile de piață monetară, punem la dispoziție Fonduri flexibile de investiții în dolari, euro sau lire sterline. În plus, cardul și aplicația Revolut <18 le permit copiilor să gestioneze banii independent, în timp ce părinții beneficiază de limite de cheltuieli și notificări în timp real în legătură cu plățile făcute de copii”, a declarat Mariia Lukash, Head of Growth CEE la Revolut. 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*