462 de magazine online din 25 de industrii  au înregistrat de Black Friday  vânzări  de peste 6,9 milioane euro + TVA, prin intermediul 2Performant, o creștere de 47,8%

Black Friday

Black Friday 2021 a adus în peisajul comerțului online românesc perioade extinse de reduceri și campanii adaptate la cererile consumatorilor, care nu au mai așteptat ziua de 12 noiembrie pentru a face cumpărături, ci au profitat de lansarea ofertelor chiar de la începutul lunii.

Conform datelor companiei de tehnologie 2Performant, liderul pieței de marketing afiliat din România, în perioada 1-14 noiembrie 462 de magazine online care activează în 25 de industrii diferite și care au lansat campanii de reduceri au realizat prin intermediul platformei 2Performant.com 115.000 vânzări, în valoare de 6.929.804 euro + TVA, cu 47,8% mai mari decât anul trecut. Indicele de vânzări ajunge la 16,56 euro, cu alte cuvinte pentru fiecare euro investit în marketing afiliat un magazin online a câștigat în medie 16,56 euro.

A fost o perioadă bună și pentru afiliații din 2Performant.com, adică acei specialiști în online care generează vânzări pentru magazinele online și primesc în schimb comisioane. În perioada 1-14 noiembrie, 1.282 afiliați au generat pentru ei comisioane în valoare de 418.500 euro + TVA, în creștere cu 37,5% față de anul trecut.

„Prin numărul mare de utilizatori din platforma noastră – magazine online și afiliați, dar și prin diversitatea acestora și a industriilor pe care le reprezintă, am observat anul acesta de Black Friday tendințe diferite față de anii trecuți. În primul rând, este vizibilă o creștere mare a vânzărilor încă din săptămâna pre-Black Friday, dar și în zilele de dinainte și de după 12 noiembrie, în contextul în care mulți retaileri au ales să deruleze campanii pe o perioadă mai lungă.

Avem în eCommerce-ul românesc magazine online care vin cu oferte adevărate, adaptate la cererea reală a consumatorilor. Anul acesta am avut cumpărători mai informați, cu nevoi și așteptări clare, care au avut apetit pentru cumpărături în toată această perioadă, nu doar în vinerea Black Friday. De aceea vânzările s-au distribuit mai bine pe toată perioada.

Totodată, afiliații 2Performant, care înțeleg și știu să răspundă cererii din piață, au trimis către magazinele online pe care le-au promovat un trafic mai informat, lucru susținut de creșterea pe rata de conversie în special, dar și pe valoarea vânzărilor și a indicelui de vânzări”, comentează Raluca Negrea, Country Manager România și Bulgaria 2Performant.

Listată pe piața AeRO a BVB și inclusă în indicele BET AeRO (simbol bursier 2P), 2Performant operează cea mai mare platformă de marketing afiliat din România și este direct conectată la industria comerțului online, colaborând cu peste 800 de magazine din 30 de industrii. De Black Friday, compania constată creșteri semnificative pe toate categoriile importante din 2Performant.com. Industria Fashion a înregistrat creșteri spectaculoase față de perioada 2-15 noiembrie 2020 (când a avut loc Black Friday), în care interesul consumatorilor pentru articole de îmbrăcăminte suferise din cauza pandemiei. Anul acesta, în intervalul 1-14 noiembrie, categoria de produse Fashion a înregistrat o creștere cu 62,8% a numărului de vânzări și cu 86,3% a valorii vânzărilor, în timp ce valoarea medie a coșului de cumpărături este și ea cu 14,4% mai mare. În aceeași perioadă de referință, categoria produselor Home & Garden înregistrează cea mai mare valoare a coșului mediu de Black Friday, respectiv 165,2 euro + TVA, în creștere cu 31,2% față de anul trecut.

Săptămâna premergătoare evenimentului Black Friday, respectiv 1-7 noiembrie, este marcată de creșteri importante comparativ cu același interval al anului trecut, pe fondul ofertelor lansate de retaileri încă de la începutul lunii: magazinele online din 2Performant.com au realizat prin intermediul platformei 33.195 de vânzări, în creștere cu 72,1%, în valoare de 1.870.803 euro + TVA, cu 81,6% mai mult față de anul trecut.

În săptămâna de Black Friday, respectiv 8-14 noiembrie, creșterile cele mai mari au fost înregistrare în zilele de joi, sâmbătă și duminică, dat fiind că mai mulți retaileri au lansat campanii pe parcursul săptămânii, comparativ cu anul trecut când campaniile au fost concentrate pe ziua de vineri. Numărul vânzărilor din această săptămână a fost distribuit pe zile astfel: luni 7%, marți 7%, miercuri 12%, joi 14%, vineri 31%, sâmbătă 14%, duminică 15%. La nivelul întregii săptămâni, 2Performant a intermediat pentru magazinele online din platformă 81.668 vânzări, cu 28,3% mai mult ca anul trecut, în valoare de 5.059.000 euro + TVA, cu 38,3% peste valoarea aceleiași perioade din 2020. Valoarea medie a coșului de cumpărături este de 61,95 euro + TVA, mai mare cu 7,8% față de anul trecut. În același timp, rata medie de conversie în această săptămână a fost de 2,5%, o medie foarte bună pentru industria de eCommerce.

Ziua de 12 noiembrie, când a avut loc Black Friday anul acesta, a adus o creștere cu 5,2% a numărului de vânzări și o valoare a acestora cu 14,1% mai mare comparativ cu ziua de Black Friday a anului trecut. Valoarea medie a coșului de cumpărături pentru această zi de vineri este cu 8,5% mai mare ca anul trecut, în vreme ce rata de conversie crește la 3,1%. Categoria cu cea mai mare valoare a vânzărilor de Black Friday a fost Electronics IT&C, urmată de Books Movies & Music, Fashion, Home & Garden și Beauty. Aceste prime 5 categorii de produse au realizat 81% din valoarea tuturor vânzărilor realizate în vinerea de Black Friday prin intermediul 2Performant.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*