22 de familii afectate de incendiul blocului din Constanța din decembrie 2021, clienți ai băncii, sunt sprijinite de BCR, în colaborare cu CSALB, prin acoperirea ratelor la credit timp de trei luni

Sediul BCR București. FOTO bcr.ro
Sediul BCR București. FOTO bcr.ro

Banca Comercială Română a venit în ajutorul clienților care au fost afectați de incendiul blocului din Constanța, din decembrie 2021, printr-un mecanism de sprijin în parteneriat cu Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.

Printre locatarii blocului din Constanța care a luat foc în decembrie 2021, BCR a identificat 22 de familii care erau clienți ai băncii, cu credite imobiliare în derulare. În acest context, banca a decis implementarea unei soluții comune, prin CSALB, astfel încât, timp de trei luni, familiile să nu mai aibă grija ratelor, înțelegând nevoile financiare și epuizarea fizică și emoțională cauzate de situația prin care au trecut.

BCR a oferit o variantă sustenabilă, de acoperire a ratelor creditelor imobiliare pentru o perioadă de trei luni, o soluție fără alte comisioane sau dobânzi suplimentare. Întreaga procedură de acordare a ajutorului și management al documentațiilor se desfășoară prin CSALB.

„Considerăm că trebuie să ne ajutăm clienții în orice moment și cu atât mai mult atunci când trec prin astfel de evenimente. Le mulțumim partenerilor de la CSALB pentru facilitarea implementării mecanismului de sprijin, dar și pentru că sunt un partener pentru bănci și clienți. Împreună putem să sprijinim oamenii și comunitățile, mai ales în momentele dificile”, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

“Apreciem modul prompt în care BCR a apelat la conciliere pentru a găsi soluții în cazul accidentului din Constanța. Totodată asistăm la o premieră și la un exemplu de bune-practici în relația consumator-bancă: instituția financiară nu a mai așteptat ca cererea de negociere să fie formulată de consumatori, ci a venit în întâmpinarea zecilor de familii afectate de incendiu prin invitarea acestora să se adreseze CSALB și prin propunerea unor măsuri favorabile în cadrul negocierilor. De altfel, aceasta este și principala recomandare pe care CSALB o face către sistemul bancar în ultima perioadă: să treacă de la poziția reactivă, în care acceptă negocierea ca urmare a solicitării consumatorului, la atitudinea proactivă, prin care invită la conciliere consumatorii care au probleme în plata ratelor. Ne dorim ca acest model de acțiune să fie preluat de cât mai multe bănci și IFN-uri din România”, a declarat Liviu Fenoghen, director CSALB.

Misiunea CSALB este de a propune metode alternative la instanță pentru soluționarea litigiilor, prin colaborare cu experți în domeniul financiar-bancar. Acest serviciu poate fi accesat  de către consumator, acesta având posibilitatea să beneficieze în mod gratuit de expertiza unui conciliator, specializat în domeniul juridic și financiar-bancar.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*